» دانشگاه‌های آمریکا | بهره‌مندی از بهترین امکانات تحصیلی در این مراکز تحصیلی

دانشگاه‌های آمریکا | بهره‌مندی از بهترین امکانات تحصیلی در این مراکز تحصیلی

تحصیل در آمریکا؛ یک فرصت استثنائی برای همه دانشجویان جهان

هر سال هزاران دانشجوی بین‌المللی در برخی از بهترین دانشگاه‌‌های آمریکا جذب شده و به تحصیل می‌پردازند. همانطور که دانشجویان بیشتری برای ادامه تحصیل به آمریکا روی می‌آورند، رقابت برای ورود به دانشگاه‌های آمریکا نیز افزایش می‌یابد. البته برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده نسبت به سایرین، دانشجویان بین‌المللی بیشتری را جذب می‌کنند. بنابراین، یک فرصت استثنائی پیش روی شما است. زیرا شما نیز می‌توانید به یکی از این مراکز آموزشی تراز اول، وارد شوید. اما در ابتدا، باید دریابید که کدام دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی، بهتر هستند. از این رو، قصد داریم در این مطلب، بهترین دانشگاه‌های آمریکا را معرفی کنیم.


آَشنایی با بهترین دانشگاه‌های آمریکا

اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید، باید بدانید که تنها نیستید. چراکه این کشور، محبوب‌ترین مقصد تحصیلی در جهان است که بر طبق آمار، تنها در سال 2015، حدود 974900 دانشجو را جذب کرده است. احتمالا این تعداد در آینده، به یک میلیون نفر برسد. جالب است بدانید که در آمریکا، بافتی دانشجویی در حدود 4500 موسسه آموزشی (و 9.834 میلیون کیلومتر مربع) پراکنده خواهند شد. در ادامه، با برخی از بهترین دانشگاه های آمریکا آشنا می‌شویم.


موسسه فناوری ایلینوی

دانشگاه ایلینوی موفق شده است که رتبه 15 در جهان از نظر نسبت دانشجویان بین‌المللی به کل دانشجویان را کسب کند و در کل جزو 400 مرکز آموزشی برتر در دنیا است. این دانشگاه پیشرو با نام Illinois Tech یا IIT نیز شناخته می‌شود.

موسسه فناوری ایلینوی در شهر پرجنب‌وجوش و دانشجویی شیکاگو واقع شده است. آمار کل ثبت‌نام‌های این مرکز، حاکی از پذیرش حدود 8000 دانشجو است که بیش از 1000 نفر از آن‌ها، دانشجویان بین‌المللی هستند. بافت جمعیتی دانشجویان این موسسه، بسیار متنوع است، به طوری که 65٪ از فارغ‌التحصیلان این مرکز از کشورهای خارجی و 100 ملیت مختلف هستند.


دانشگاه کارنگی ملون

موسسه کارنگی ملون (Carnegie Mellon University) رتبه 24 در جذب دانشجویان بین‌المللی و رتبه 58 در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان را دارد. از این رو، بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند، این مرکز را انتخاب می‌کنند.



دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ، پنسیلوانیا واقع شده است و 13650 دانشجو از 114 کشور را در خود جای داده است. همچنین 58 درصد از فارغ‌التحصیلان این مرکز از خارج از ایالات متحده هستند. علاوه بر داشتن مراکز ماهواره‌ای در سیلیکون ولی و منهتن، کارنگی ملون اولین دانشگاه ایالات متحده بود که پردیس خود را در استرالیا (در آدلاید) افتتاح کرد و همچنین یک شعبه برای مقطع کارشناسی در دوحه قطر دارد.


موسسه فناوری ماساچوست

دانشگاه MIT یا همان موسسه فناوری ماساچوست، برترین دانشگاه جهان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS می‌باشد و رتبه 65 را از نظر جذب دانشجویان بین‌المللی کسب کرده است. موسسه فناوری ماساچوست از لحاظ تنوع ملیتی در بدنه دانشجویی خود، امتیاز بالایی دارد. همچنین بالاترین رتبه را در جذب اعضای بین‌المللی در هیات علمی دارد.

حدود 3289 از 11331 دانشجوی MIT، دانشجویان بین‌المللی هستند، یعنی 42 درصد از فارغ‌التحصیلان. این دانشگاه همچنین در سال تحصیلی 2016/2015 پذیرای 539 دانشجوی تبادلی و میهمان بوده است. علاوه بر ارائه مدارک معتبر، این دانشگاه به دلیل کمک‌های مالی سخاوتمندانه‌اش شناخته شده است. به این معنی که هر دانشجویی که پذیرش این مرکز را دریافت کند به اندازه کافی برای حضور در آن نیز حمایت می‌شود.


دانشگاه کلمبیا

موسسه آموزشی کلمبیا رتبه 89 را برای نسبت دانشجویان بین‌المللی به کل دانشجویان، کسب کرده است. از سوی دیگر، در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، رتبه 20 را دارد. دانشگاه کلمبیا، یکی از برترین دانشگاه‌های شهر نیویورک است که دانشجویان بسیاری از خارج از کشور دارد. بر طبق آمار، 32 درصد از 30300 دانشجوی این مرکز از خارج از ایالات متحده هستند.

 

از جمله ابتکارات خاص دانشگاه کلمبیا می‌توان به مشارکت این مرکز برای توسعه بین‌المللی (CUPID) اشاره کرد که به رهبری دانشجویان انجام می‌شود. هدف این پروژه وسیع، فراهم‌سازی امکان بحث، آگاهی و اقدام در زمینه توسعه و امداد است.


موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)

مرکز آموزشی Caltech، رتبه 112 را در جذب دانشجویان بین‌المللی کسب کرده است. جالب است بدانید که این دانشگاه، رتبه 5 را در رده‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان دارد. موسسه فناوری کالیفرنیا در کنار MIT، یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا است که جمعیت دانشجویی آن تنها در حدود 2255 نفر است. همچنین به دلیل حضور پررنگ اساتید خارجی در هیات علمی، امتیاز بالایی کسب کرده است. جالب است بدانید که در این موسسه، در ازای هر سه دانشجو، یک استاد وجود دارد. این نسبت فوق‌العاده است و این دانشگاه برای این شاخص ویژه، رتبه سوم در جهان را دارد.


موسسه فناوری جورجیا

دانشگاه فناوری جورجیا موفق به کسب رتبه 114 برای نسبت دانشجویان بین‌المللی به دانشجویان بومی، شده است. همچنین در بین برترین دانشگاه‌های جهان، رتبه 71 را دارد. لازم به ذکر است که بیش از 3000 نفر از 20600 دانشجوی موسسه فناوری جورجیا (Georgia Tech) از خارج از ایالات متحده، پذیرش شده‌اند. همچنین این دانشگاه پنج پردیس ماهواره‌ای از جمله پردیس جورجیا تکن لورن (Georgia-Tech Lorraine) در متز فرانسه و همچنین برنامه‌های تبادل بین‌المللی با همکاری دانشگاه‌هایی دیگر دارد.


دانشگاه رایس

موسسه آموزشی رایس، رتبه 107 را برای جذب گسترده دانشجویان بین‌المللی کسب کرده است. همچنین رتبه 90 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS را دارد. جدیدترین داده‌های به‌دست آمده از فعالیت‌های دانشگاه رایس در هیوستون، نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از دانشجویان این مرکز (3298 از 6623) از خارج از آمریکا هستند.


از سوی دیگر، داده‌ها حاکی از آن می‌باشد که تعداد دانشجویان بین‌المللی در موسسه رایس در سال‌های اخیر افزایش یافته است. همچنین موسسه رایس، به عنوان یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های آمریکا شناخته می‌شود. نسبت بی‌نظیر تعداد دانشجویان به هیات علمی (شش به یک)، سطح بالای تحقیقات برای یک دانشگاه نسبتا کوچک و برنامه‌های علمی و کاربردی این مرکز، دانشجویان بسیاری را جذب می‌کند.



دانشگاه نورث ایسترن

مرکز آموزشی نورث ایسترن رتبه 70 را در جذب دانشجویان بین‌المللی و 361 را در بین بهترین دانشگاه‌های جهان کسب کرده است. این مرکز در بوستون، ماساچوست واقع شده است و حدود 18000 دانشجوی کارشناسی دارد که 3400 نفر از آن‌ها، دانشجویان بین‌المللی هستند.

دانشگاه نورث ایسترن با چشم اندازی جهانی، یک برنامه آموزشی تعاونی ارائه می‌دهد که مطالعه کلاسی را با تجربه حرفه‌ای در هفت قاره و یک برنامه مطالعه جامع در خارج از کشور ادغام می‌کند. این دانشگاه، اولین پردیس بین‌المللی خود را در تورنتو افتتاح کرد و در سایر نقاط آمریکا از جمله سیلیکون ولی نیز چند پردیس منطقه‌ای دارد.

 

فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آمریکا را از دست ندهید

تحصیل در آمریکا، یک گزینه محبوب برای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی است. دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کنند به فرصت‌های تحصیلی و شغلی بسیاری دسترسی دارند. در حالی که روند درخواست برای اپلای در دانشگاه‌های این کشور، دشوار به نظر می‌رسد، شما می‌توانید با تحقیق درباره شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا و بهره‌گیری از دانش مشاوران مجرب، اطلاعات لازم را در زمینه روش‌های اخذ اپلای دریافت کنید.

 

فرم ارسال نظر