بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 7 عجایب جهان

7 عجایب جهان

7 عجایب جهان

هفت عجایب جدید جهان

جهان از آغاز تمدن بشری شگفتی های بسیاری را به خود دیده است. برای هزاران سال، باستان شناسان و مورخان این سازه ها را به دلیل طرح های منحصر به فرد و اهمیت تاریخی شان شناسایی و ثبت کرده اند. و اکنون، در قرن بیست و یکم، مجموعه جدیدی از شگفتی ها انتخاب شده است که شاهکارهای قابل توجه مهندسی و ساخت و ساز مدرن را نشان می دهد. اینها هفت عجایب جدید جهان هستند: چیچن ایتزا در مکزیک، مجسمه مسیح نجات دهنده در برزیل، کولوسئوم در ایتالیا، دیوار بزرگ چین، ماچو پیچو در پرو، پترا در اردن و تاج محل در هند. هر کدام یک تجربه منحصر به فرد را به کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند ارائه می دهد. از عناصر طراحی الهام‌بخش گرفته تا داستان‌های پنهان در پشت هر سازه، این شگفتی‌ها امروزه همچنان مرتبط هستند، زیرا همچنان تخیل در سراسر جهان را به تصویر می‌کشند.


کولوسئوم

کولوسئوم روم باستان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری اروپا است. کولوسئوم رم یکی از نمادین ترین سازه ها در تمام تاریخ است. در حدود سال 72 پس از میلاد ساخته شد، امپراتور وسپاسیان آن را سفارش داد و شهر در ابتدا آن را آمفی تئاتر فلاویان نامید. کولوسئوم امروز در نزدیکی مرکز رم قرار دارد و هنوز هم بلند است و به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به گذشته می دهد. کولوسئوم مکانی برای میزبانی رویدادهای بزرگ مانند مبارزات گلادیاتورها و اعدام در ملاء عام بود. گنجایش بیش از 50000 نفر را دارد و داستان ها حاکی از آن است که بیش از 100000 نفر می توانند در طرح بیضی شکل قابل توجه آن جا شوند. در زمان امپراتور تیتوس، اولین بازی‌ها شامل نمایش‌های ورزشی، نمایش‌های تراژیک و شکار حیوانات وحشی بود. گلادیاتورها از سراسر ایتالیا آمده بودند تا مهارت های خود را در نبرد به نمایش بگذارند و سرگرمی هیجان انگیزی را برای شهروندان رم ایجاد کنند. ساخت کولوسئوم به قدری چشمگیر بود که بلافاصله به یکی از عجایب هفتگانه جهان تبدیل شد و تا به امروز ادامه دارد. پس از آنکه آتش و زلزله بخش هایی از آن را در طول زمان ویران کرد، سازه باقی مانده امروزی همچنان منظره ای باشکوه از هر زاویه ای ارائه می دهد، چیزی که گردشگران از سراسر جهان را مجذوب خود می کند. اگرچه هدف آن از زمان های قدیم تغییر کرده است، و اکنون در درجه اول به عنوان یک جاذبه توریستی خدمت می کند، میراث آن میراثی است که تاریخ نمی تواند آن را فراموش کند.


دیوار بزرگ چین

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

دیوار بزرگ چین یکی از باستانی ترین و چشمگیرترین عجایب جهان است. این مسیر بیش از 13000 مایل در برخی از چالش برانگیزترین مناطق چین را در بر می گیرد. تاریخچه پشت این بنای دیدنی به بیش از 2000 سال می رسد، زمانی که Qin Shi Huang، اولین امپراتور چین ، آن را برپا کرد. هدف اصلی ساخت این دیوار محافظت از سرزمین های چین در برابر مهاجمان خارجی مانند مغول ها و ارتش منچو بود. پس از سلطنت او، امپراطوران متوالی به آن افزودند - از جمله برج های دیده بانی، سنگرها و جان پناه ها. امروزه بسیاری از بخش ها با وجود قرن ها آب و هوا و جنگ دست نخورده باقی مانده اند. اگرچه هدف اصلی دفاعی بود، دیوار بزرگ نقش مهمی در کمک به تجارت با جلوگیری از حمله راهزنان به بازرگانان ایفا کرد. در همان زمان با کالاهای خود در مسیرهای آن حرکت می کردند. سپس این ابزار منجر به افزایش فعالیت اقتصادی شد که به توسعه فرهنگ چینی کمک کرد و موقعیت چین را به عنوان یک ابرقدرت برای قرن ها تثبیت کرد. در سال 1987 یونسکو آن را در فهرست میراث جهانی قرار دادو امروز به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان افتخار می کند و به بازدیدکنندگان از سراسر جهان بینشی منحصر به فرد از تاریخ و فرهنگ عمیق چین ارائه می دهد. اگرچه در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای حفظ این بنای قابل توجه انجام شده است، اما کارهای بیشتری برای اطمینان از اینکه این بنای تاریخی جذاب برای نسل‌های آینده سربلند است، باقی مانده است.


تاج محل

تاج محل، آگرا، اوتار پرادش، هند در یک روز آفتابی تاج محل، آگرا، اوتار پرادش، هند. تاج محل یک بنای تاریخی بزرگ در تاریخ جهان و یکی از عجایب هفتگانه جهان است. شاه جهان ، امپراتور مغول، آن را به یاد همسر محبوبش ممتاز محل که بر اثر عوارض زایمان درگذشت، ساخت. ساخت و ساز در سال 1632 آغاز شد و حدود 20 سال طول کشید تا تکمیل شود. تاج محل در ساحل رودخانه یامونا در نزدیکی آگرا قرار دارد و یک شاهکار معماری است که عناصری از سنت های اسلامی و هندو را ترکیب می کند. این سازه چشمگیر از سنگ مرمر سفید، سنگ های قیمتی، مس، برنز و طلای 24 عیار تشکیل شده است که ظاهری باشکوه به آن بخشیده است. دارای چهار نما مجزا است که هر کدام دارای یک دروازه ورودی است - سه ضلعی هشت ضلعی در حالی که نما چهارم نوک تیز است - که به سمت مرکز منتهی می شود، جایی که گنبد بزرگی بر فراز مجموعه قرار دارد. در داخل چندین حجره و حیاط مملو از تزیینات مزین مانند کنده کاری های پیچیده، خوشنویسی و نقوش ایرانی است. تاج محل به دلیل بزرگی، زیبایی و اهمیت تاریخی در سال 2007 در فهرست عجایب هفتگانه جهان قرار گرفت. امروزه یک مقصد گردشگری محبوب باقی مانده است که سالانه میلیون ها بازدید کننده را از سراسر جهان جذب می کند. عظمت آن قرن ها پس از ساختش باعث حیرت و تحسین می شود و آن را به یکی از نمادهای غرورآفرین تداوم هند در طول زمان تبدیل می کند.


تندیس مسیح

تندیس مسیح - کوه کورکووادو تندیس مسیح ، ریودوژانیرو، برزیل. اعتبار تصویر Iurii Dzivinskyi از طریق Shutterstock


ارتفاع آن 98 فوت است و به یکی از مورد احترام ترین نمادهای فرهنگ و ایمان برزیلی در جهان تبدیل شده است. داستان این بنای تاریخی در دهه 1850 آغاز شد، زمانی که گروهی از کاتولیک‌ها پیشنهاد کردند که «نماینده نمادین مسیحیت » را به عنوان نشانه سپاسگزاری از خداوند برای محافظت از برزیل در طول جنگ جهانی اول برپا کنند. در سال 1922، این کمپین با کمک های مردمی در سراسر کشور آغاز شد و تا سال 1931 ساخت و ساز در حال انجام بود. مهندس هیتور داسیلوا کوستا و مجسمه ساز پل لندوفسکی از بتن مسلح و سنگ صابون برای تکمیل مجسمه در سال 1931 پس از 9 سال کار سخت استفاده کردند. این رونمایی بزرگ پنج سال بعد انجام شد، که در آن صدها هزار نفر گرد هم آمدند تا شاهد زیبایی آن باشند که با نورافکن ها در مقابل آسمانی تاریک روشن شده است، منظره حیرت انگیزی که امروزه هنوز به یادگار مانده است. تندیس مسیح همچنین در سال 2007 به یکی از هفت عجایب جدید جهان تبدیل شد. سالانه میلیون ها نفر از سراسر جهان بازدید می کنند و آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های ریودوژانیرو تبدیل می کند، هم برای کاتولیک های وفادار و هم برای کسانی که صرفاً به دنبال مناظر فوق العاده در میان مناظر خیره کننده هستند.


ماچو پیچو

شهر گمشده اینکاها، ماچو پیچو.


ماچو پیچو یک شهر باستانی اینکاها است که در پرو واقع شده و یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی در جهان است. ساخت و ساز در حدود سال 1450 پس از میلاد، در زمان سلطنت امپراتور اینکا پاچاکوتی به پایان رسید و کارکرد احتمالی آن برای اهداف مذهبی و اداری بود. کاشف آمریکایی هیرام بینگهام در سال 1911 ویرانه ها را "کشف" کرد و از آن زمان تاکنون، این سایت شاهد هجوم پیوسته گردشگران از سراسر جهان برای تحسین عظمت ماچو پیچو بوده است. قابل ذکر است که مردم بومی منطقه از آن آگاه بودند و هیرم را به محل آن هدایت کردند. ماچوپیچو یکی از عجایب هفتگانه جهان است زیرا نمونه ای باورنکردنی از مهندسی و معماری پیش از کلمبیا است. نه تنها دقت بالایی در ساخت و ساز نشان می دهد، بلکه درک عمیقی از نجوم و منابع طبیعی را نیز نشان می دهد. قرار گرفتن آن بر روی یک خط الراس کوه بین سه قله کوچکتر، منظره چشمگیری از دره مقدس در زیر به آن می دهد. دیوارها سنگ هایی هستند که سنگ تراشان با دقت برش می زنند تا بدون ملات در کنار هم قرار گیرند و مهارت و دانش قابل توجهی را نشان می دهند. ممکن است تا 1500 نفر در این مکان سکونت داشته باشند و قبل از اینکه شهر خود را به دلیل تهدید استعمارگران اسپانیایی ترک کنند، دامنه های تپه های پلکانی را کشاورزی می کردند.شهرهای اینکا را هدف قرار می دهد. آنچه امروزه باقی مانده است عمدتاً به دلیل تلاش‌های حفاظتی دست نخورده باقی مانده است و به باستان شناسان این امکان را می‌دهد تا درک بهتری از نحوه تناسب این شهر با معابد، کاخ‌ها، خانه‌ها و تراس‌های کشاورزی مختلف در فرهنگ اینکاها داشته باشند. طراحی پیچیده آن همچنان بازدیدکنندگانی را که قرن ها بعد از زیبایی آن شگفت زده می کنند، شگفت زده می کند.


چیچن ایتزا

چیچن ایتزا و هرم معبد مایان کوکولکان مکزیک


چیچن ایتزا یک شهر باستانی مایا است که در شبه جزیره یوکاتان مکزیک واقع شده است. این شهر که در حدود 600 تا 900 پس از میلاد ساخته شد، زمانی یکی از تأثیرگذارترین شهرهای تمدن مایاها بود. چیچن ایتزا نقش اساسی در تجارت ایفا کرد و موقعیت استراتژیک آن باعث شد تا به یک مرکز مهم سیاسی و اقتصادی منطقه ای تبدیل شود. این شهر خانه برخی از دیدنی‌ترین نمونه‌های معماری مایاها است، از جمله ال کاستیلو، یک سازه هرمی بزرگ با تزئینات نمادین بسیاری، و معابد مختلف با کنده‌کاری‌های پیچیده روی دیوارهایشان. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد زمین توپ است که یک بازی باستانی میان‌آمریکایی شبیه تلاقی بین بسکتبال و فوتبال را به نمایش می‌گذارد. چیچن ایتزا به دلیل اندازه چشمگیر، عظمت و اهمیت تاریخی یکی از هفت عجایب جهان است. این سایت مهارت های مهندسی باورنکردنی مانند محاسبات تقویم دقیق برای تعیین ترازهای دقیق ساختمان ها را نشان می دهد. علاوه بر این، ویرانه‌های آن شواهدی را نشان می‌دهد که سازندگان از تکنیک‌های ساخت‌وساز پیچیده‌ای مانند سیستم‌های زهکشی و طاق‌های روی درها استفاده می‌کردند که می‌توانست ستون‌های سنگین را بدون فرورفتن در زمین نگه دارد. ویرانه ها نیز به طرز باورنکردنی به خوبی حفظ شده اند، که به دلیل میلیون ها گردشگر می افزایدهر ساله از سراسر جهان می آیند تا این سازه های باشکوه را تحسین کنند. بازدیدکنندگان هنوز هم می توانند ارتباط واقعی با این شهر باستانی را به لطف تلاش های حفاظتی مدرن انجام شده توسط باستان شناسان و محققانی که به کشف اطلاعات جدید در مورد این سایت باستانی جذاب ادامه می دهند، تجربه کنند.


پترا

صومعه در شهر باستانی پترا، اردن نمایی خیره کننده از غار Ad Deir

پترا شهری باستانی است که در پادشاهی اردن ، یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان واقع شده است. پترا که در ابتدا با نام رقمو شناخته می شد، در حدود قرن سوم قبل از میلاد توسط قبیله ای از عشایر به نام نبطیان ساخته شد. نبطیان معماران باتجربه ای داشتند که با تجارت ادویه و بخور در سراسر خاورمیانه امرار معاش می کردند . شهرت این شهر به خاطر ساختمان‌هایش است که مستقیماً در صخره‌های ماسه‌سنگ حک شده‌اند و منظره‌ای بصری ایجاد می‌کنند که امروزه بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. چشمگیرترین مکان های دیدنی پترا معابد، مقبره ها و بزرگ ترین بنای الخزنه (خزانه) آن است. این سازه ها دارای مجسمه های پیچیده و زیور آلات دست ساز هستند که امروزه حتی پس از گذشت هزاران سال، ناظران هنوز از آن شگفت زده می شوند. از آنجایی که پترا زمانی یک پایگاه تجاری مهم برای بازرگانان از اطراف دریای مدیترانه بود ، در طول زمان رونق گرفت و به یک مرکز تأثیرگذار فرهنگ، سیاست، هنر و مذهب تبدیل شد. با این حال، در نهایت در قرن هشتم به دلیل افول اقتصادی رها شد. امروزه پترا هر ساله پذیرای میلیون ها گردشگر است که معماری چشمگیر، تاریخ غنی و فرهنگ آن را تحسین می کنند. این سایت باستان شناسی چنان تاثیری بر جای گذاشته است که جایگاه خود را در میان عجایب هفتگانه جدید جهان به دست آورده است. دانشگاهیان به مطالعه پترا ادامه می دهند و به دنبال شناخت بیشتر نقش این شهر باستانی در تاریخ هستند. ادامه مطلب پترا، اردن بازدید از هفت عجایب جدید جهان می تواند یک تجربه واقعا فراموش نشدنی باشد. هر سازه دارای داستان منحصر به فردی است که با فرهنگ ها و باورهای درون محیط خود طنین انداز می شود. از طراحی های زیبا گرفته تا معانی نمادین آنها، این شگفتی های جدید گواهی بر نبوغ و مهارت انسانی است و در عین حال نشان دهنده تاریخ های متنوع کشورهای مبدأ آنها است. این سازه‌ها چه شخصاً دیده شوند و چه از راه دور از طریق عکس‌ها و داستان‌ها تحسین شوند، این سازه‌ها بینش ارزشمندی را نسبت به گذشته ارائه می‌کنند و در عین حال امیدی را برای نسل‌های آینده فراهم می‌کنند، زیرا آنها به عنوان یادآوری‌ترین دستاوردهای بشریت هستند.


منبع : worldatlas.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده