بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» روش های کسب درامد از وبلاگ

روش های کسب درامد از وبلاگ

با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور، بحث مشاغل اینترنتی و کسب درآمد از وبلاگ و وب‌سایت قوت بیشتری به خود گرفته است. از رونق افتادن بازار فیزیکی و نیاز به سرمایه‌گذاری بالا برای ایجاد کسب و کار در آن از یک سو، و استقبال مردم از محصولات و سرویس‌های اینترنتی از سوی دیگر، موجب شده تا برخی به سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار در چنین فضایی ابراز تمایل کنند.

با این وجود طی سال‌های اخیر با افزایش رقابت در میان سایت‌های تجاری هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری وب‌سایت نیز افزایش یافته است. با این وجود همه‌چیز تنها به پول ختم نمی‌شود. بخشی از این درآمدزایی به خلاقیت و مهارت شما نیز بازمی‌گردد، به‌طوری که امروزه عدۀ بسیاری در داخل و خارج از کشور با استفاده از وبلاگ‌های خود و با هزینه‌ای بسیار کم به کسب درآمد مشغول‌اند.

در کشورهای پیشرفته، وبلاگ نویسی به عنوان یک شغل کاملاً جا افتاده است و عدۀ زیادی از این طریق مشغول کسب درآمد هستند. در ایران نیز، با اینکه ماهیت وبلاگ و وبلاگنویسی هیچ وقت به جایگاهی که باید نرسید، اما عده‌ای توانستند از طریق وبلاگ نویسی کسب درآمد کنند. وبلاگ یک پزشک نمونه بسیار خوبی برای این موضوع است.

اگر کسب درآمد از وبلاگ نویسی دغدغه اصلی این روزهایتان است، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چگونه می‌توانید از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید. اما پیش از هر چیزی به باد داشته باشید که:


شما تنها یک وبلاگ نویس نیستید!

لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید از وبلاگ خود کسب درآمد کنید، دیگر تنها یک وبلاگ نویس نیستید. در آن لحظه شما نیز به یک کارآفرین نوپا تبدیل شده‌اید و وبلاگ شما به یک کسب و کار کوچک بدل می‌شود. شما احتمالاً برنامه ریزان مالی، کارآفرینان و فعالان حوزه کسب و کار که سمینارهای رایگان برای جذب مشتریان برگزار می‌کنند را دیده‌اید، درست است؟

خب، وبلاگ نویسی هم شباهت بسیاری به این سمینارهای آزاد دارد. شما تخصص، دانش، اطلاعات و حتی علایق خود را به امید جذب خواننده و جلب اعتماد آنها به رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌دهید.


کسب درآمد از وبلاگ نویسی ، اما چگونه؟

مطمئناً قرار نیست یک روزه و با یک مقاله معجزه کنیم و شما را به درآمدزایی برسانیم. ترجیح می‌دهیم معقولانه راه رسیدن به کسب درآمد از وبلاگ را به مراحل مختلف تقسیم کنیم تا به خوبی نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. اگر بخواهیم 0 تا 100 کسب درآمد از وبلاگ نویسی را فقط نام ببربم، باید بگوییم:


  1. در اولین قدم، یک وبلاگ بسازید.
  2. محتوای مفید و مناسب تولید کنید.
  3. محتوای خود را بهینه‌سازی کنید.
  4. به دنبال مخاطبان بیشتر بگردید.
  5. اعتماد و وفاداری مخاطبان خود را جلب کنید.
  6. و در نهایت، از ارتباط خوب خود با بازدیدکنندگان برای کسب درآمد استفاده کنید.

هرچند موارد بالا در ظاهر اندکی کلی و مبهم به نظر می‌رسند، اما برخی از آنها نیازمند دقت، تجربه و زمان زیادی برای تسلط کافی هستند. با این وصف به شکلی مبسوط، هر یک از مراحل ذکرشده را شرح خواهیم داد.


یک وبلاگ بسازید

کسب درآمد از وبلاگ قصۀ مرغ و تخم مرغ نیست زیرا تا زمانی که یک وبلاگ نداشته باشید خبری از درآمد نخواهد بود. در واقع، ساختن یک وبلاگ مانند خلق یک تخم مرغ است و به تنهایی شما را به درآمدزایی نمی‌رساند. بسیاری از افرادی که ایده ساخت یک وبلاگ به ذهنشان می‌رسد، پیش‌زمینه چندانی از مسائل تکنولوژیک مربوط به ساخت و اداره وبلاگ ندارند و تنها در زمینه تولید محتوا خبره هستند. با این حال، اگر شما هم نمی‌دانید چگونه باید یک وبلاگ بسازید اصلاً نگران نباشید زیرا عمده وبلاگ‌نویس‌های جهان با این مشکل روبرو هستند.

ساخت وبلاگ فرایند آنچنان تخصصی نیست و تنها کافی است با عضویت در یکی از سرویس‌دهنده‌های وبلاگ ایرانی مانند بلاگفا یا میهن بلاگ برای خود یک وبلاگ ایجاد کنید. افزون بر این، سرویس‌دهنده‌های خارجی نیز وجود دارند که امکانات مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما معمولاً در بین ایرانیان کمتر شناخته‌شده هستند که از میان آنها می‌توان به ClearBlogs و Blogger اشاره کرد.

با این حال، اگر می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر با این مسئله برخورد کنید بهتر است از سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده کنید. زمانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، در حقیقت وبلاگ شما به شکل یک سایت رسمی با دامنه اختصاصی به مخاطب معرفی می‌شود. همچنین، در وردپرس این امکان را دارید که قالبی را که بر اساس سلیقه‌تان را بر روی وبلاگ خود قرار دهید. با این حال باید گفت که اگر دانش و تخصصی در ساخت و مدیریت وبلاگ و وب‌سایت ندارید، استفاده از سیستم وردپرس، در مقایسه با سرویس‌های وبلاگ نویسی، برایتان هزینه خواهد داشت. اگر می‌توانید کمی پول در ابتدای کار خرج کنید، پیشنهاد ما سیستم وردپرس است.

محتوای مناسب تولید کنید

قرار نیست یک وبلاگ خالی برای شما درآمد ایجاد کند. برای نزدیک‌تر شدن به هدف کسب درآمد از وبلاگ، باید یک قدم جلوتر بروید و با تولید محتوای مناسب تخم مرغ خود را به جوجه تبدیل کنید (هرچند یک جوجه هم چندان سودآور نیست، اما مرغ را که یک‌شبه خلق نمی‌کنند). جدا از مهارت‌های تولید محتوای جذاب که هر وبلاگ نویس باید تا حدودی از آنها مطلع باشد؛ زمینه یا موضوعی که شما قرار است به تولید محتوا پیرامون آن بپردازید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع آنچه طی مدت‌های طولانی پس از ساخت وبلاگ به رشته تحریر درمی‌آورید، کاملاً به سرفصل‌های اولیه‌ای که برای وبلاگ خود انتخاب کردید مرتبط است.

بیشتر وبلاگ نویس های موفق یک جامعه هدف مشخص را برای وبلاگ خود در نظر گرفته‌اند. این طیف مخاطبان ممکن است بخش عمده‌ای از جامعه را پوشش دهد یا افراد به خصوصی را شامل شود. در هر حال آنچه بیش از گستردگی مخاطبان مهم است، استفاده شما از کمبودها و فضای خالی موجود برای ارائه مطالبی مفید و یکتاست؛ وگرنه در اینترنت صدها هزار وبلاگ مختلف با موضوعات و مخاطبان مشابه فعالیت می‌کنند، بی‌آنکه درآمدی از این راه نصیب آنها شود.

آنچه شما را از رقبایتان متمایز می‌کند کلمات کلیدی است که درباره آنها به تولید محتوا می‌پردازید. با این وصف، روی موضوعاتی تمرکز کنید که به نوعی زندگی مخاطبان را تغییر یا تحت تاثیر قرار می‌دهد. این دسته از محتواها، غالباً از ارزش بالایی برای مردم برخوردارند و موجب می‌شوند تا آنها احساس کنند همانند شما بیشتر می‌دانند و در نتیجه اعتماد بیشتری هم به شما می‌کنند.

این وفاداری بعدها هنگامی که قصد کسب درآمد از وبلاگ خود را دارید، بسیار سودمند خواهد بود. جالب‌تر آنکه این کلمات کلیدی با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم تغییر می‌کند. برای مثال موضوعاتی نظیر بیمه و سرمایه‌گذاری در آمریکا با استقبال خوبی مواجه می‌شود (و تبلیغات در این زمینه نیز بسیار سودآور خواهد بود) در حالی که این موضوعات در ایران چندان مورد علاقه مردم قرار نمی‌گیرد. در مقابل، مردم ایران به موضوعاتی نظیر مد، محصولات آرایشی بهداشتی، تکنولوژی، دکوراسیون، فیلم و ... بیشتر توجه می‌کنند. در هر حال، یافتن زمینه مناسب برای تولید محتوا هم از اهمیت بالایی برخوردار است و هم به دقت، تحقیق و بررسی فراوان نیاز دارد.

پیشنهاد ما این است که درباره آن چیزی که علاقه دارید یا در آن زمینه مهارت و تخصص دارید، بنویسید. علاقه، اولین رکن موفقیت در زمینه تولید محتواست

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده