مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

رازهای ساده موفقیت از دیدگاه جف اولسون!

رُم یک روزه ساخته نشده است.

امروز کمی پیاده روی میکنید ضربان قلبتان را بالا می برید، وزنه می زنید و متفاوت تغذیه می کنید سپس فردا صبح که از خواب بیدار می شوید و در آینه نگاه می کنید.... همان آدم قدیمی را میبینید. شما برای مشاهده هرگونه نتایج قابل توجه و ملموس باید به حد کافی در این مسیر باقی بمانید. انجام ندادن این کارهای ساده خیلی آسان و در حال حاضر وسوسه کننده است. پس چه چیزی باعث میشود که هر روز این کارهای ساده را انجام دهیم ؟

نیروی اراده! (همان طور که پدرم مادرم، معلمم ... و حتی خودم) همیشه میگفت تو فقط به کمی اراده بیشتر نیاز داری واقعاً؟ به نظر من که این طور نیست.


به قدرت اراده بیش از حد اهمیت داده شده است. بسیاری از مردم اراده را همچون حاکم خود مختار و ظالمی احساس می کنند که با یک سیستم پاداش و جزای ساختگی و مستبدانه همراه است. در ضمن بسیاری از ما گرایشی غریزی به مقاومت کردن در برابر نیروهای اجباری داریم؛ حتی وقتی که خودمان این نیروها را اعمال کرده باشیم. نیروی اراده، شما را فقط تا آنجایی پیش میبرد که نزدیک به آستانه تحملتان باشد. نه! قدرت اراده باعث نمیشود که هر روز آن کارهای ساده را انجام دهید.


اگر میخواهید به جای رو به زوال رفتن، خرد شدن، تحلیل رفتن و مرکب کردن اثر برتری خفیف در جهت منفی، خودتان را در مسیر ترقی پیشرفت بهتر شدن و مرکب کردن اثر برتری خفیف در جهت مثبت نگه دارید به چیز دیگری نیاز خواهید داشت. شما به یک نیروی کمکی نیاز دارید. اگر میخواهید زندگیتان را در مسیر تغییرات مثبت دائمی هدایت کنید، نیاز به بهره برداری از قدرتمندترین نیروی تغییر در عالم هستی دارید. خوشبختانه این نیرو همواره با شما و در کنار شماست و آماده است تا به شما کمک کند؛ البته اگر بخواهید!

این نیرو، زمان است.


منبع: کتاب برتری خفیف ترجمه لطیف احمدپور


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده