» شرایط دریافت گواهی فنی از 3 دوره تعمیرات موبایل، لپ تاپ و نصب دوربین مدار بسته

شرایط دریافت گواهی فنی از 3 دوره تعمیرات موبایل، لپ تاپ و نصب دوربین مدار بسته

برای داشتن مسیر شغلی هموار و درخشان داشتن گواهی فنی و مدرک حائز اهمیت است. اکثر جوانان صرفاً برای دریافت گواهی فنی در دوره‌های مختلف شرکت می‌کنند. بدون شک حوزه تعمیرات موبایل، لپ‌تاپ و نصب و تعمیرات دوربین مدار بسته جزء مشاغل پرسود محسوب شده و در سال‌های اخیر با استقبال قشر جوان جامعه مواجهه است. اگر شما نیز تمایل دارید که کسب و کارتان را رونق بخشیده و به‌صورت مستقل کار کنید، لازم و ضروری است که برای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای اقدام نمایید. در این مطلب برایتان دربارهٔ شرایط دریافت مدرک و گواهی فنی بعد از اتمام دوره تعمیرات موبایل، لپ‌تاپ و نصب دوربین مدار بسته خواهیم گفت، برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.


بررسی شرایط دریافت گواهی فنی در رشته‌های مختلف

در ابتدا بگوییم که شرایط دریافت مدرک فنی با شرکت در دوره آموزشی تعمیر موبایل، لپ تاپ و نصب دوربین چندان دشوار نبوده و عموم افراد می‌توانند به این منظور اقدام نمایند. برای اینکه شرایط دریافت مدرک فنی در سه رشته نامبرده را فراهم کنید لازم و ضروری است که به مراحل زیر توجه داشته باشید. این مراحل عبارت‌اند از:


- گام اول: پیدا کردن آموزشگاه معتبر و ثبت نام در آن

در حال حاضر آموزشگاه‌های معتبری وجود دارند که مهارت‌های فنی تعمیرات موبایل، تعمیرات لپ تاپ و نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته را به کارآموزان آموزش می‌دهند. در این راستا پیشنهاد ما برایتان مجتمع آموزشی پل است. مزایای زیر دلیل معرفی این آموزشگاه به شما عزیزان است:

· تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای بودن آموزشگاه

· تدریس دروس به‌صورت تئوری و عملی توسط برترین اساتید کشوری

· مشخص بودن سرفصل‌های دوره تعمیرات لپ تاپ، موبایل و نصب دوربین مدار بسته قبل از اقدام به ثبت نام

· ارائه دروس و مهارت‌های فنی طبق متدهای روز دنیا

· ارائه خدمات پشتیبانی بعد از دوره

· برگزاری کلاس‌های آموزشی در کارگاه‌های مجهز و سایر موارد دیگر.


- گام دوم: کسب مهارت‌های تئوری و عملی در کلاس آموزشی

بعد از پیدا کردن آموزشگاه معتبر و شناخته شده موظف به یادگیری مهارت‌های تعمیرات تخصصی لپ تاپ، تعمیرات موبایل و نصب و راه‌اندازی دوربین مدار بسته در کلاس‌ها هستید. بهتر است برای یادگیری دقیق در کلاس‌ها حضور پیدا کرده و به‌هیچ‌عنوان غیبت در جلسات نداشته باشید. دقت کنید که پیش‌نیاز دریافت مدرک فنی و گواهینامه شرکت در کلاس‌ها و دوره آموزشی مربوط به رشته فنی است. در این دوره آموزشی افراد مبتدی و حرفه‌ای نیز مطالب سودمند و مفید را آموزش می‌بینند. اگر دانش مختصری دارید، مطمئن باشید که با شرکت در این دوره مهارت شما ارتقا خواهد یافت.


- گام سوم: شرکت در آزمون تئوری فنی و حرفه ای

چنانچه دوره کلاس‌های آموزشی تعمیرات لپ تاپ، موبایل و دوربین مدار بسته به اتمام رسید می‌توانید در آزمون تئوری فنی و حرفه‌ای ثبت نام کنید. برای آشنایی بیشتر با سؤالات این آزمون می‌توانید در اینترنت، سؤالات دوره‌های قبلی را جست‌وجو کرده و مطالعه کنید. چنانچه نمره قبولی در این آزمون کسب نمایید مجوز ورود به آزمون عملی را خواهید داشت.


- گام چهارم: شرکت در آزمون عملی فنی و حرفه‌ای

به شرط کسب نمره قبولی در آزمون کتبی فنی و حرفه ای در هر یک از رشته‌های عنوان شده می‌توانید در آزمون عملی فنی و حرفه‌ای شرکت کنید. برای مثال اگر در آزمون عملی تعمیرات موبایل شرکت کنید، گوشی موبایل خرابی را در اختیارتان قرار داده و از شما درخواست می‌شود که برای عیب‌یابی و تعمیر آن اقدام کنید. شخصی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به تشخیص عیوب گوشی موبایل شده و برای رفع مشکلات اقدام کند، حداکثر نمره قبولی در آزمون را کسب می‌کند. دقت داشته باشید که علاوه بر عیب‌یابی دقیق سرعت عمل شما نیز در این آزمون مؤثر است. برای آزمون تئوری کسب نمره حداقل 50 و برای آزمون عملی کسب حداقل نمره 70 ضرورت دارد.


- گام پنجم: دریافت مدرک و گواهی فنی

چنانچه در آزمون عملی فنی و حرفه‌ای قبول شوید یک کد در اختیارتان قرار می‌دهند و به کمک این کد می‌توانید مدرک فنی و حرفه‌ای در حوزه تعمیرات موبایل، تعمیرات تخصصی لپ تاپ یا نصب و راه‌اندازی دوربین مدار بسته را دریافت کنید. جالب است بدانید از آنجایی که سازمان فنی و حرفه‌ای ایران عضو سازمان جهانی کار است، مدارک و گواهی فنی دریافت شده در اکثر کشورهای مطرح در سطح جهان دارای اعتبار هستند.


بررسی مزایای دریافت مدرک فنی تعمیرات موبایل، دوربین مداربسته و تعمیرات لپ تاپ

باتوجه‌به معتبر بودن مدرک فنی و حرفه‌ای در تمامی حوزه‌های و رشته‌های مختلف با دریافت این مدرک از مزیت‌های مختلفی بهره‌مند خواهید شد. برخی از مزایای مهم عبارت‌اند از:

· امکان استفاده از گواهی فنی برای صدور ویزا

· قابلیت استفاده از مدرک فنی و حرفه ای برای دریافت وام

· امکان دریافت تسهیلات وام خود اشتغالی به کمک مدرک فنی و حرفه ای

· کاربردی بودن مدرک فنی و حرفه‌ای برای بیمه تأمین اجتماعی

· قابلیت دریافت مدرک مربی گری

· جایگزین مناسب برای مدرک دانشگاهی

· جذب بالای افراد در مشاغل مختلف به‌واسطه مدرک فنی


جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مطلب برای شما عزیزان درباره شرایط دریافت گواهی فنی از 3 دوره تعمیرات موبایل، لپ تاپ و نصب دوربین مدار بسته گفتیم. حال می‌توانید با آگاهی کامل بسنجید که آیا قادر به دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای هستید یا نه؟ باتوجه‌به مزیت‌های عنوان شده و سهولت در دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای در رشته‌های تعمیرات موبایل و لپ تاپ و نصب دوربین مدار بسته می‌توان گفت که این اقدام گامی مؤثر برای پیشرفت شغلی و کسب درآمد بیشتر است. در نتیجه اگر خواهان پیشرفت هستید، نسبت به آن بی‌توجه نباشید.

فرم ارسال نظر