مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اتمام مرمت و نصب در اصلی مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان

مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون از اتمام مرمت و نصب در اصلی مجموعه جهانی کاخ چهلستون در اصفهان خبر داد.

مجموعه جهانی کاخ چهلستون,کاخ چهلستون اصفهان,گردشگری اصفهان

مجموعه جهانی کاخ چهستون اصفهان

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، عاصفه بدر مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون افزود: در بزرگ ورودی کاخ چهلستون واقع در خیابان سپاه اصفهان که بیش از یکصد سال پیش در این مکان نصب شده به دلیل آسیب‎های فراوانی که متحمل شده بود برای مرمت به کارگاه انتقال یافته بود.

او در ادامه افزود: این در به‌دلیل قدمت و استفاده مکرر از آن دچار آسیب‌های فراوانی به‌لحاظ فرسودگی و شکستگی قطعات فلزی و چوبی شده بود.

بدر تأکید کرد: با توجه به تأمین اعتبار لازم و به‌منظور رفع نواقص و مرمت، این در قدیمی به کارگاه مرمت منتقل شد و مرمتگران پس از آسیب‌شناسی، قطعات فرسوده فلزی و برخی قطعات چوبی را تعویض کردند و سپس سطح چوب لایه‌برداری و در نهایت از روغن برزک کرمانشاهی برای محافظت آن استفاده شده است.

در قدیمی کاخ چهلستون در ضلع شمالی باغ بزرگ جهان‌نما و همزمان با احداث خیابان سپه (سپاه) در اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی در این بخش از باغ پس از بدنه‌سازی ضلغ شمالی باغ و ایجاد سردری بزرگ در این بخش از مجموعه جهانی کاخ چهلستون نصب شد.

همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون 10 طرح مرمتی در مجموعه جهانی کاخ چهلستون جهت مرمت کاخ و همچنین سامان‌دهی باغ جهان نما در این مجموعه تاریخی در حال اجراست.

وبلاگ سفر - toor

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده