بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاهای دیدنی سنندج را نام ببرید

جاهای دیدنی سنندج را نام ببرید

جاهای دیدنی سنندج را نام ببرید

سنندج مرکز استان کردستان است که در کنار رشته کوه زاگرس بنا شده و یکی از شهرهای قدیمی و همچنین طبیعی کشور ایران محسوب می‌شود. این شهر نه تنها برای این‌که مرکز استان کردستان قرار دارد بلکه بخاطر پیشینه بسیار زیادش، مهم است. سنندج موقعیت جغرافیایی منحصر به‌فرد و جالبی دارد. تپه‌های آبیدر، کوچه‌رش و... اطراف شهر قرار دارند. این شهر بین کوه‌های اطراف خود در زمینی مسطح محاسره است به شکلی که حتی قسمت‌هایی از آن روی دامنه کوه ساخته شده‌اند.

با همه این اوصاف باید از سنندج انتظار شهری توریستی را داشت که البته همین طور هم هست. سالانه مردم زیادی از سراسر ایران برای بازدید از این شهر بلیط اتوبوس تهران سنندج (https://www.alibaba.ir/bus/THR-SANDAJ) یا از هر نقطه دیگری به سمت سنندج را می‌خرند و به آن‌جا می‌روند. اگر به دنبال یک شهر سردسیر هستید که در تابستان آب‌وهوای مطبوع همراه با مناظر زیبا داشته باشد، مطمئن باشید با بازدید از سنندج، پشیمان نمی‌شوید. در این متن مکان‌های دیدنی سنندج را برای شما معرفی می‌کنیم با ما همراه باشید.

پارک کوهستان سنندج

پارک جنگلی کوهستان سنندج بزرگترین پارک جنگلی ایران است. این پارک که بر روی دامنه کوهستان‌های اطراف سنندج قرار دارد سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. جنگل‌های این پارک مملو از درختان بلوط است، اما امکانات رفاهی پارک طوری طراحی شده که آسیبی به درختان وارد نشود و همیشه محیط‌بانان مراقب خطرات احتمالی هستند. جاده آسفالت، آلاچیق، سرویس بهداشتی و... از جمله امکاناتی هستند که در این پارک وجود دارد. مسیرخروجی منتهی به این پارک در جاده سنندج - اقلید قرار دارد که البته برای ورود به پارک باید مقدار ناچیزی را بپردازید. شب زیباترین زمان این پارک است. از قسمت‌های بالادست پارک جنگلی نمای کلی از سنندج قابل رویت است که شب‌ها زیبایی خاصی دارد.

بالای تپه‌های پارک جنگلی سنندج بزرگترین سینمای روباز دنیا ساخته شده است. پرده‌ای با قابلیت ده هزار نفر بازدید و صدای فیلم که از موج اف‌ام قابل شنیدن است؛ باعث می‌شود، شما هر مکان از پارک که باشید فیلم اکران شده را ببینید. حوزه هنری سنندج هر شب ساعت 9 یک فیلم در سینما پخش می‌کند.

بازار سنندج

اگر از افرادی هستید که به مکان‌های رنگارنگ و بازارهای قدیمی علاقه‌مندید پس سری به بازار بزرگ سنندج بزنید. رنگ، صنایع، مغازه‌های متفاوت و... از جمله زیبایی‌های این بازار دوست داشتنی است. نقشه این بازار با الهام از میدان نقشه جهان اصفهان کشیده شده و حوذه نفوذ آن به روستا‌های اطراف سنندج هم می‌رسد.

عمارت خسروآباد

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

به جرئت می‌توان عمارت خسروآباد را برترین عمارت در مناطق غرب استان کردستان دانست. هرچند که با گسترش شهرها این عمارت و باغ و خیابان‌های اطرافش هم رو به خرابی رفتند اما هنوز هم هیچ ساختمانی نمایی به زیبایی بنای این ساختمان ندارد. قدمت ساختمان خسروآباد به زمان صفویان و شیوه طراحی آن هم ماننده اصفهان و چهار باغش است.

سد قشلاق سنندج

آب، آرام و سرسبز سه کلمه ایست که با آن‌ها سد قشلاق سنندج را می‌توان توصیف کرد. این سد به صورت مخزنی روی رودخانه قشلاق ساخته شده. طول خود رودخانه حدود 11 کیلومتر است و با درخت کاری‌ که اطراف آن انجام شده، کل منطقه را به مکانی تفریحی و البته مناسب برای تفریحات آبی تبدیل کرده است. شما می‌توانید ضمن حضور در این مکان و استفاده از فضای سبز آن در رودخانه قایق سواری یا ماهیگیری کنید.

موزه سنندج

عمارت سالار سعید، قبل از انقلاب به عنوان موزه مرکزی سنندج انتخاب شد. این بنا یکی از مکان‌های تاریخی سنندج است که در مجاورت مکان‌هایی مثل مسجد جامع شهر، عمارت آصف وزیری و... قرار دارد. موزه سنندج از سه بخش پیش از تاریخ، عصر تاریخ و عصر اسلام تشکیل شده. اگر قصد سفر به سنندج را دارید حتما به این موزه هم سری بزنید.

قله‌های مرتفع

کوهنوردی همیشه یکی از اهداف مسافران ورزشکار بوده و هست. سنندج جزء شهرهایی است که قله‌های مرتفعی برای صعود دارد. قله‌هایی که زمینه حضور گردشگرانی را با همین نیت فراهم کرده است. این قله‌ها در چهار سمت سنندج قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به آبیدر، سلطان سراج الدین، آوالان و... اشاره کرد.

جمع بندی

در متن بالا تعدادی از گزینه‌های پیش روی شما در سفر به استان کردستان و سنندج را بیان کردیم. اگر تا کنون تصمیم خود را برای سفر به سنندج نگرفته‌اید باید به شما بگویم که این شهر، جز مکان‌ها و مناظر باستانی و طبیعی، مراسم و آداب و رسوم خاصی نیز دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. مراسمی نظیر دف زنی و جشن‌هایی مخصوص اعیاد و مناسبت‌های خاص که حتما در زمان اجرا شور و شوق خاصی را به شما منتقل می‌کنند. اگر قصد سفر به سنندج را دارید به دلیل این‌که فقط از طریق جاده و خطوط هوایی امکان‌پذیر است، کافیست سری به سایت علی بابا بزنید و در سریع‌ترین زمان ممکن با خرید بلیط اتوبوس vip یا بلیط هواپیما به مقصد سنندج و از مبدا شهر خود را تهیه کنید. نظر شما درباره سنندج چیست؟ چه مکان‌هایی را به عنوان مقصد مسافران به آن‌ها توصیه می‌کنید؟


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده