مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» موزه زمین شناسی تهران

مساحت موزه زمین شناسی تهران که در میدان آزادی، خیابان معراج واقع شده است 345 متر مربع است و زمان تاسیس آن همزمان با تاسیس سازمان زمین شناسى کشور در سال 1338 است. در سال 1387 موزه زمین شناسی مورد بازسازى کامل قرار گرفت.

موزه سازمان زمین شناسى و اکتشافات معدنى کشور موزه اى تخصصى است که به طور خاص نمونه هایى از سنگ، کانى، سنگواره (فسیل) و اشیاء معدنکارى قدیمى بدست آمده از نقاط مختلف داخل و خارج کشور را در خود جاى داده است.

در این موزه حدود 400 نمونه سنگ و 2000 نمونه کانى و بیش از 1200 نمونه سنگواره و 65 نمونه ابزار معدنکارى قدیمى مکشوفه از معادن ایران و اشیاى باستان شناسى نگهدارى مى شود.

ساختمان موزه زمین شناسی یک طبقه با بخش‌های گوناگون است. این بخش‌ها شامل آثار زیر است :

سنگ‌های کانی، آثار فسیلی، آثار باستان‌شناسی مربوط به هشتصد سال پیش، فسیل‌های دوران اول تا چهارم زمین‌شناسی، ماکت فسیل‌های کم‌یاب، تخم‌‌های دایناسور که از مرز فرانسه و اسپانیا آورده شده، فسیل جای پای دایناسور که از استان کرمان به این موزه آورده شده است. همچنین کانی‌های قیمتی نظیر فیروزه، الماس و سنگی که گویا نیل آرمسترانگ از کره ماه به زمین آورده و در زمان رژیم سابق به ایران اهدا شد، در این موزه قرار دارد.

علاقمندان به بازدید نقاط دیدنی و اماکن گردشگری تهران بزرگ می توانند همزمان از جاذبه های گردشگری دیگری همچون برج آزادی، موزه میدان آزادی و پارک المهدی که در نزدیکی موزه زمین شناسی تهران واقع است دیدن نمایند.

برای رسیدن به میدان آزادی که در حوالی موزه زمین شناسی واقع است می توانید از اتوبوس های بی.آر.تی یا متروی آزادی استفاده کنید که بهترین وسیله برای بازدید این موزه است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده