بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکته هایی از تولید محتوا

نکته هایی از تولید محتوا

نکته هایی از تولید محتوا


تولید محتوای با کیفیت و بهینه سازی شده قطعا بخش بسیار مهمی از استراتژی سئو است. البته تولید محتوای با کیفیت نیازمند مهارت نویسندگی و شناخت مخاطب است. به احتمال خیلی زیاد شما هم محتواهایی را دیده اید که به سختی قابل خواندن هستند و هیچ گونه اطلاعات آموزنده، به مخاطبان ارائه نمی کنند.


آنا کرو میگوید:

محتوا خون سئو بوده است و خواهد بود. محتوا بر همه چیز در سئو تأثیر می گذارد از ساختار سایت تا انواع پیوندهایی که ایجاد می کنید.


بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یا Content marketing نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و اشتراک گذاری محتوایی می پردازد که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می شود.

این محتوا و اطلاعات می تواند در انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدیو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العمل ها، پرسش و پاسخ ها، مقالات و تصاویر و... تولید و منتشر گردد.


تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات:

استراتژی بازاریابی محتوا بیشتر جذب کننده است تا تهاجمی، محتوا هرگز مزاحمت ایجاد نمیکند بلکه باعث جذب افراد می گردد.


انسان امروز، تحت هجوم گسترده تبلیغات قرار گرفته است. اگر زمانی تبلیغات میتوانست (هرچند برای کوتاهمدت) مزیت رقابتی ایجاد کند و موجب افزایش سهم بازار شود، امروز برای بسیاری از شرکتها و سازمانها، صرفا عامل همپایی در رقابت است. یعنی وقتی همه تبلیغ میکنند، شما نیز تبلیغ می کنید تا دست کم مشتریهای فعلی را از دست ندهید.


در این موارد قدری تأمل کنید:

1- امروزه هجوم گسترده تبلیغات موجوب سردرگمی یا کم توجهی افراد به تبلیغات مرسوم شده است

2- مشتریان بیشتر از گذشته به دنبال کسب اطلاعات مفید در مورد محصولات و برندهای مختلف هستند.

3- برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود در گوگل سرچ می کنند

4- نظرات دیگران همچنان یکی از مهم ترین عوامل تصمیم گیری مشتریان است


اینجاست که مزایای محتوا وارد می شود:

1- محتوای با کیفیت در سایتی که سئوی خوبی داشته باشد، جستجوگران گوگل را جذب می کند

2- محتوای خوب اگر در شبکه های اجتماعی پخش شود، حکم تبلیغ دهان به دهان را دارد


پس امروزه بازاریابی محتوا برگ برنده در رقابت است. و به این نکته نیز توجه کنید که در بلند مدت هزینه های بازاریابی محتوا به مراتب کمتر از هزینه های تبلیغات است.


پست های طولانیتری بنویسید

بحث های زیادی پیرامون اندازه مناسب یک پست شده است. بعضی می گویند باید کوتاه و بین 300 تا 800 کلمه باشد. بعضی می گویند بیش از 2000 کلمه.


ما توصیه می کنیم کوتاه نباشد و تا جای ممکن از کلمات بیشتری استفاده کنید. هم برای سئو خوب است و هم برای شبکه های اجتماعی. تحقیقات نشان می دهد پستهای بیش از 1500 کلمه، 68 درصد بازنشر بیشتر و 22 درصد لایک بیشتر داشته اند.

اما فراموش نکنید که نباید پرگویی کنید! چون افراد مطالب را صرفا به دلیل طولانی بودن به اشتراک نمیگذارند، بلکه مطالبی را که مفید است بازنشر میکنند.


مطمئن شوید که پست شما از نظر کیفیت از ابتدا تا انتها مناسب است. کل مطلب را به چند پاراگراف تقسیم کنید و از عنوانهای درشت و پررنگ استفاده کنید و چه بهتر که این عنوان ها را در قالب تگ های h2 تا h6 قرار دهید.


استفاده از عکس های مناسب بین پاراگراف ها، هم تأثیرگذاری محتوا را بیشتر می کند و هم به استراحت چشم و ذهن مخاطب کمک می کند.


از تصاویر بیشتر استفاده کنید

90 درصد اطلاعاتی که به مغز انسان منتقل میشود از طریق تصاویر است و 65 درصد مردم از طریق تصویر نکات جدید میآموزند. به همین علت است که بیش از 60 درصد بازاریابان از تصاویر و اینفوگرافی استفاده می کنند.


تحقیقات نشان می دهد بیشترین وقت کاربران در شبکههای اجتماعی تصویری مانند Pinterest، Instagram و Tumblr صرف می شود و در این میان اینستاگرام بیشترین ضریب رشد را داشته است.


محتوای عکس دار برای سئو نیز مفید است و حتی محتوایی که فقط از عکس تشکیل شده باشد، می تواند بک لینکهای بیشتری نسبت به ویدئو یا ترکیب عکس و ویدئو کسب کند.

فایل صوتی منتشر کنید

صدا مزیتی دارد که متن و عکس و ویدئو ندارند. وقتی کسی پستی از وبلاگ را میخواند، اینفوگرافی میخواند یا ویدئویی میبیند، نگاهش باید متمرکز بر صفحه نمایش باشد. ولی هنگام گوش دادن به فایل صوتی میتواند به کارهای دیگری نیز بپردازد. این ویژگی باعث افزایش تقاضا برای فایل های صوتی شده است.

پیش بینی می شود با توجه به روند اتصال خودروها به اینترنت، این شکل از محتوا اهمیت بیشتری نیز پیدا کند.


شما می توانید تمام مطالب خود را به فایل صوتی تبدیل کنید. یا می توانید برنامه جداگانه ای برای آن داشته باشید.

ضبط صدا با استفاده از گوشی موبایل و رایانه براحتی امکان پذیر است اما قطعا نیاز به محیط آرام و بی سر و صدایی دارد.


ویدئو تولید کنید

ویدیو حتما نباید بصورت حرفه ای و تبلیغاتی باشد. اتفاقا وقتی هدف بازاریابی محتوا است، ویدیو بهتر است ساده و حاوی اطلاعات مفید و کاربردی باشد. این روزها با یک گوشی موبایل هم می شود ویدیوی ساده ای تهیه کرد. مثلا راجع به کسب و کار و محصولتان صحبت کنید یا کارکرد محصول را در عمل نشان بدهید. یا نحوه کار با محصول را آموزش دهید. حتی ویدیو می تواند شامل پاورپوینتی باشد که روی آن توضیحاتی بیان می کنید.


ویدیوها را درسایت، در آپارات و یوتیوب، و در اینستاگرام منتشر کنید. برای قرار دادن ویدیو در سایت نیازی نیست متحمل هزینه هاست و پهنای باند بیشتر شوید. کافی است ویدیو را در سایت آپارات آپلود کنید و کد آن را در سایت خود قرار دهید

به این نکته توجه کنید که ویدئوها تا حد ممکن کوتاه باشند.

مستقیما به فروش نپردازید

این راز مهم بازاریابی محتواست و کلیدی ترین تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات. اگر فقط به صحبت در مورد اینکه محصول يا خدمات شما چقدر عالی است بپردازید، مشتریها به سرعت پیامتان را رد میکنند. شما باید بینش و اطلاعاتی را که مشتریهایتان نیاز دارند، ارائه دهید. محتوای شما برای مخاطب باید دارای ارزش باشد.


پس اگر روش بازاریابی محتوا را برای کسب و کار خود در پیش گرفتید، در انتقال محتوای ارزشمند به مخاطبان هرگز امساک نکنید. ببینید مشتریان فعلی و بالقوه شما چه چیزهایی را نمی دانند. چه دانش و مهارت هایی را ندارند که مرتبط با حوزه کسب و کار و محصولات شماست. از همان ها بنویسید و گرافیک و ویدیو تولید کنید.

از پرسش و پاسخ و نظرات مشتریان برای تولید محتوا استفاده کنید

در قسمت قبل گفتیم که بجای تبلیغ مستقیم، اطلاعات مفید به مخاطبان بدهید و برای این کار سراغ مشتریان بروید و ببنید چه چیزهایی را نمی دانند.


در همین راستا درج امکانی برای مطرح کردن سؤال توسط مشتریان و پاسخ به سؤالات آن ها و انتشار سؤال و جواب ها روی سایت و حتی انتشار شکایت های مشتریان، روشی عالی برای تولید محتوایی است که مشتری ها می خواهند و به موجب آن به شما اعتماد می کنند.

بطور مرتب بروز رسانی کنید

بروز رسانی هم شامل مطالب جدید است و هم بررسی مطالب گذشته که به مرور زمان نیاز به اصلاح و تازه شدن دارند.

اگر سایت شما فروشگاه یا شرکتی است که محصولات و خدمات مشخص و ثابتی دارد، حتما بخش هایی را به سایت اضافه کنید که بتوانید در آن ها همواره مطالب جدید بزنید. ساده ترین کار وبلاگ است که می توانید در آن راحت تر و خودمانی تر صحبت کنید، البته در مورد کسب و کار و موضوعات مرتبط. لااقل هفته ای یک بار در وبلاگ خود مطلب جدید بگذارید.

بخش های دیگری مانند اخبار و مقالات را هم جدی بگیرید. بوسیله آن ها می توانید به آخرین وقایع و موضوعات مرتبط با کسب و کار خود بپردازید و به این ترتیب همیشه محتوای جدیدی برای مخاطبان داشته باشید.

اثربخشی محتوا را اندازه گیری کنید

با استفاده از ابزار آنالتیکس گوگل(Google Analytic) صفحاتی که بیشترین ترافیک را داشته اند بررسی کنید تا به کمک آن به محتوای مدنظر کاربران برسید. همچنین در ابزار وبمسترهای گوگل (webmaster tools) ببینید چه عباراتی بیشتر جستجو می شوند و وضعیت مطالب شما در جذب کلیک چگونه است.


همچنین به کمک آمارهایی که از شبکه های اجتماعی دریافت می کنید به واکنش کاربران پی ببرید. لایک ها (like)، بازنشرها(Share) و همین تعداد نمایش یک مطلب در تلگرام از جمله مواردی است که محبوبیت محتوای شما را نشان می دهد.

در نتیجه می توانید تشخیص دهید کدام محتوای شما با استقبال بیشتری مواجه شده است و روند جستجوی کاربران چگونه است. به این ترتیب برنامه ریزی بهتری برای تولید محتوای آتی خود انجام می دهید.


امیدواریم با بیان مهم ترین نکات بازاریابی محتوا، توانسته باشیم به شما در توسعه کسب و کارتان کمک کرده باشیم و اگر تا کنون از بازاریابی محتوا استفاده نکرده اید، از همین امروز شروع کنید و این کار مهم را به هیچ وجه عقب نیاندازید.


در پایان این رمز مهم بازاریابی محتوا را یادآور می شویم که محتوای خوب نباید مستقیما به فروش بپردازد، بلکه باید اطلاعات خوب و ارزشمند به مخاطب بدهد و بصورت غیرمستقیم باعث جلب اعتماد و خرید مشتری شود.



9 اشتباه رایج در بازاریابی محتوا و راهکارهایی برای اصلاح آن ها


1 استراتژی نامشخص و نانوشته


تحقیقات انجام شده در جهان حاکی از آن است که اغلب شرکت هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند، استراتژی مشخص و مستندی برای آن ندارند. و تنها 35% از آن ها سیاست های بازاریابی محتوای خود را می نویسند و همین امر سبب می شود تا در مورد اهداف برنامه ریزی شده و مورد انتظار خود طرحی روشن داشته باشند.


راهکار

مستند سازی استراتژی خود را با یادداشت نمودن استراتژی فعلی و تنظیم برنامه روزانه و هفتگی آغاز کنید.


محتوای فعلی و استراتژی بازاریابی محتوا را با براساس استراتژی اصلی کسب و کار و بازار هدف، ارزیابی کنید و بازنگری های لازم را انجام دهید.


استراتژی بازاریابی محتوا را حتما با افراد و بخش های مختلف کسب و کار خود به اشتراک بگذارید و نظرات آن ها را جویا شوید. فراموش نکنید که همه فعالیت ها در یک کسب و کار باید همسو و در جهت رسیدن به اهداف و چشم اندازهای مشترک باشند.


باز هم بر نوشتن و مستندسازی تأکید می کنیم. نوشتن و مستند نمودن استراتژی بازاریابی محتوا نوعی تعهد است که به شما کمک می کند تا در کوتاه مدت و بلند مدت بر روی اهداف خود متمرکز باشید، درک بهتری از محتوای تولیدی خود داشته باشید و بتوانید اثربخشی آن ها را به درستی رصد کنید.



2 محتوای بی هدف


شاید بازاریابی محتوا اصطلاح رایجی باشد اما با این حال همه افراد محتوای خود را با هدفی از قبل تعیین شده تولید نمی کنند. منظور و هدف شما از تولید محتوا چیست؟ معرفی محصولات و خدمات؟ جذب مخاطب و مشتریان جدید؟ برندسازی و غیره. و آیا برنامه ای دارید که محتوای تولید شده بتواند مخاطب را مجاب نموده و تصمیمات بعدی او را تحت تأثیر قرار دهد؟


راهکار

مطالب محتوایی شما می توانند اهداف متعددی را دنبال کنند اما دست کم باید یک هدف مشخص در راستای استراتژی مشخص شده در نکته اول را پوشش دهند.


جالب است بدانید که 84 درصد از بازاریابان، «برندسازی» را مهم ترین هدف بازاریابی محتوا می دانند.



3 برای محتوای خود وقت کافی صرف نمی کنید


بسیاری از بازاریابان معمولاً بر روی جنبه های مختلف بازاریابی محتوا و برجسته سازی این جنبه ها متمرکز نمی شوند و به قدر کافی برای آن وقت نمی گذارند. اما اگر محتوایی نتواند نظر مخاطبان را جلب کند و با استقبال روبرو نشود، چگونه می تواند شما را به اهدافتان برساند؟ استقبال مخاطبان را از میزان مشارکت آن ها در بحث ها، افزایش تعداد مخاطبان، تعداد کلیک ها و... می توان دریافت.


پرداختن به جزئیات محتوا نیاز به صرف وقت کافی دارد. البته مقدار زمان مورد نیاز برای هر محتوا به طول محتوا، هدف آن و امکان جایگزینی سایر اهداف در آن، بستگی دارد.


راهکار

بر روی کیفیت محتوا متمرکز شوید و سعی کنید محتوای تولید شده، برای مخاطب آن قدر جذاب باشد که بتواند شما را به اهدافی که تعیین نموده اید برساند.


به عنوان مثال در هنگام ایجاد یک محتوای متنی، باید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

خطاهای دستوری متن را برطرف نموده اید؟

ساختار بندی آن چگونه است؟

از تصاویر مرتبط و جذاب استفاده نموده اید؟

آیا این محتوا با هدف تعیین شده هماهنگ است؟

آیا این محتوا می تواند مخاطب را به انجام عمل دلخواه شما ترغیب کند؟

آیا موضوع محتوا برای مخاطبان شما مناسب است؟

آیا در این محتوا جنبه های جذابی وجود دارد که بتواند توجه مخاطبان را جلب نماید؟


4 غفلت از سئو


سئو فرآیندی است که طی آن کیفیت سایت و محتوای شما هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو ارتقاء می یابد. اگر موتورهای جستجو نتوانند محتوای شما را بخوبی پیدا کنند و برای جستجوگران در رتبه های بالاتری نمایش دهند، پس محتوای شما به چه کاری می آید؟ بنابراین همزمان که به افزایش کیفیت (و کمیت) محتوا می پردازید باید به فکر بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو نیز باشید. به این ترتیب می توانید رتبه بندی خود را بهبود دهید و ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.


راهکار

در سطح پیشرفته و بویژه در مورد کلمات کلیدی سخت و پررقابت، حتما نیاز به متخصص سئو دارید. که توصیه ما مراجعه به شرکتی معتبر و پیشرو در این زمینه است.

توجه کنید که در مورد برون سپاری سئو، اصلا ریسک نکنید زیرا افرادی که تخصص و سابقه کافی در این زمینه ندارند، ممکن است آسیب های سنگینی به سایت شما بزنند و توسط گوگل به عنوان سایت متقلب شناسایی شده و از نتایج جستجو خارج شوید.


اگر نمی توانید برای سئو هزینه کنید، می توانید لااقل برخی از نکات آن را فراگرفته و در سایت و محتوای خود رعایت کنید.


5 نادیده گرفتن مخاطبان


خیلی خوب است که برای بازاریابی محتوا سیاست های برنامه ریزی شده و سایتی مملو از محتواهای با کیفیت داشته باشید که همه نکات سئو نیز در آن لحاظ شده باشد اما همه این ها به هیچ نمی ارزد اگر این محتواها برای مخاطب شما مناسب نباشند. محتوایی که مرتبط با نیاز و خواسته های مخاطب نباشد، یعنی هدر دادن سرمایه و زمان که مطمئناً هیچ یک از شما علاقه ای به آن ندارید. پس دیگر وقت آن رسیده که مخاطبان خود را بشناسید و این شناخت را در سیاست های محتوایی خود دخیل کنید.


راهکار


قبل از فکر کردن به این که چه محتوایی بر روی مخاطبان تأثیر بیشتری دارد، بهتر است در مورد خود مخاطبان چیزهای بیشتری یاد بگیرید. تعریف و بررسی پرسونا را بلد باشید (بزودی در این مورد مطالبی خواهیم نوشت). در مورد روند تبدیل کاربر به خریدار اطلاعات خود را گسترش دهید و میزان تاثیر گذاری محتوای خود را در هر مرحله از این روند مورد بررسی قرار دهید. شما باید بتوانید خود را جای مشتری قرار دهید و همه چیز را همانگونه که او ممکن است ادراک کند، تجربه کنید. میزان درک شما از مشتری است که می تواند باعث موفقیت یا شکست استراتژِی بازاریابی محتوا شود. پس هرگز نباید آن را دست کم بگیرید.


6 امتحان نکردن ایده های نو


اگر می خواهید استراتژی موفقی در بازاریابی محتوا داشته باشید نمی توانید از امتحان کردن ایده های نو خودداری کنید زیرا این فرصتی است تا بتوانید ایده های مختلف را البته در چهارچوب استراتژی خود آزمایش کرده و مؤثرترها را برگزینید و ادامه دهید.


راهکار


در جنبه های مختلف بازاریابی محتوا همواره روش های جدیدی را امتحان کنید و میزان تاثیر گذاری آن ها را بسنجید. مثلا این جنبه ها را در نظر بگیرید:

بازاریابی ایمیلی ( برای بهبود اثربخشی کمپین های ایمیلی)

تقویم محتوایی (برای یافتن بهترین جدول زمانی تولید محتوا)

انواع محتوا (برای یافتن تاثیرگذارترین نوع محتوا)

دعوت به اقدام یا همان Call To Action ( کدام CTA بازدهی بیشتری دارد؟)

تیتر مطالب (برگزیدن تاثیر گذارترین عناوین)

محتوای دیداری (انتخاب بهترین عکس ها و ویدئوها برای محتوا)

زمان بندی (بهترین ساعت ها برای انتشار محتوا)

درگیرکنندگی محتوا (کدام محتوا می تواند کاربران را بیشتر درگیر خود کند)


به عنوان مثال در بحث بازاریابی ایمیلی می توانید دو گروه مخاطبان تشکیل دهید و برای هر دسته ایمیل متفاوتی ارسال کنید. سپس ببینید که کدام ایمیل موفق تر و در افزایش نرخ کلیک تاثیر گذارتر بوده است. یا در مورد ترغیب کاربران به عمل دلخواه خود می توانید برای هر هدف پیش بینی شده، دو لینک متفاوت در نظر بگیرید و سپس ببینید که تاثیرگذاری کدام لینک بر مخاطبان شما بیشتر بوده است.



7 عدم اندازه گیری کارایی محتوا


اگر استراتژی خاصی را در نظر گرفته اید و در راستای این استراتژی، محتوا تولید می کنید باید این توانایی را نیز داشته باشید که کارایی محتوای خود را از جهات مختلف مورد سنجش قرار دهید. و این سنجش حتما باید ملموس و با استفاده از اعداد و ارقام باشد. این کار می تواند بهترین جنبه های استراتژی شما را آشکار کند اما دستاورد مهم تر آن مشخص شدن جنبه هایی است که مورد اغفال قرار گرفته اند و باید هر چه زودتر اقدامی در مورد آنها صورت گیرد.


راهکار


از ابزاری مثل آنالتیکس گوگل تا ابزار آماری شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی، هر کدام می توانند اطلاعات مفیدی را در مورد مخاطبان و رفتارهای آن ها در اختیار شما گذاشته و به شما نشان دهند که نرخ تبدیل کدام روش و کدام محتوا و کدام بستر بازاریابی محتوایی برای شما بیشتر بوده است.


8 دست کم گرفتن محتوای دیداری


آیا می دانید پست هایی که حاوی حداقل یک تصویر هستند از نظر سئو بهتر عمل می کنند؟ عکس و ویدئو این روزها به یکی از بخش های مهم استراتژی بازاریابی محتوا تبدیل شده است. هر چند محتوای دیداری هنوز هم به عنوان مکملی برای محتوای متنی مورد استفاده قرار می گیرد اما استفاده از آن می تواند توجه مخاطب را جلب نموده و تاثیر گذاری محتوا را افزایش دهد.


راهکار


برای هر مطلبی که در سایت منتشر می کنید، حداقل یک عکس مناسب بزنید. اگر خودتان عکس مربوطه را ندارید می توانید با استفاده از جستجوی عکس گوگل عکس های مرتبط را جستجو کرده و استفاده کنید.

اینفوگرافی را فراموش نکنید. در یک اینفوگرافی ساده می توانید اطلاعات مفیدی را به سرعت و همراه با جذابیت به مخاطب منتقل کنید.

حتما تهیه ویدیو را در دستور کار خود قرار دهید. امروزه با گوشی های هوشمند و نرم افزارهای ساده می توان براحتی ویدیو ساخت و در سایت و شبکه های اجتماعی منتشر کرد.


9 اهمیت ندادن به پخش و توزیع محتوا


راحت ترین راهی که می توانید با آن استراتژی خود را به شکست بکشانید این است که پخش و توزیع محتوا را نادیده یا دست کم بگیرید. اگر محتوای شما بین مردم پخش نشود، مخاطبان چطور می توانند آن را ببینند؟


بهتر است برای پخش و انتشار محتواهایی که مهجور مانده و مورد استقبال قرار نگرفته اند فکری بکنید. این کار قطعا در رسیدن به اهدافتان به شما کمک می کند.


راهکار


راه های مختلف انتشار و پخش محتوا را بررسی و امتحان کنید. تلاش خود را به انواع رسانه های زیر تقسیم کنید:


رسانه های پولی؛ که باید برای پخش آگهی یا محتوای خود به آن ها هزینه پرداخت کنید. مانند رپورتاژ آگهی در وبلاگ های معتبر مرتبط و یا در همین کانال های تلگرامی و ... و یا حتی نتایج پولی جستجوی گوگل

رسانه هایی که متعلق به خودتان است؛ مانند سایت و کانال و پیج خودتان در تلگرام و اینستاگرام و غیره

رسانه هایی که متعلق به دیگران است اما بدون هزینه هستند؛ مانند شبکه های اجتماعی دوستان و همکاران و از همه مهم تر و مؤثرتر مشتریان که در واقع همان تبلیغ دهان به دهان است و بیشترین فایده را برای شما خواهد داشت. همچنین انجمن ها و گروه ها. در این زمینه روی سایت ها و رسانه هایی که محصولات و خدمات شما را نقد و بررسی می کنند نیز می توانید حساب کنید.


همه این بخش ها اهمیت یکسانی دارند و برقراری تعادل میان این سه بخش می تواند شانس موفقیت شما را به حداکثر ممکن افزایش دهد.


در پایان این مبحث به این نکات نیز توجه کنید:

حتما نباید از همه پلتفورم های رسانه ای برای بازاریابی محتوا استفاده کنید و مثلا همزمان در سایت و فیسبوک و اینستاگرام و توییتر و تلگرام و غیره وقت و انرژی بگذارید. بهتر است با بررسی مخاطبان و قالب هر یک از این رسانه ها، مواردی را که برای موضوع و محتوای شما مناسب تر است انتخاب کنید. جایی که بهتر در معرض دید مخاطبان هدفتان قرار می گیرید.

نکته مهم دیگر این که یک بار پخش کردن محتوا کافی نیست و باید ترویج و تبلیغ آن را بارها و بارها تکرار کنید.


منبع:

کانال تلگرامی آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی

@seo24

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده