» چرا باید فروشگاه اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید؟

چرا باید فروشگاه اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید؟

همانطور که می دانید تجارت الکترونیک به سرعت در حال رشد است.اگر یادتان باشد مدت ها پیش اصلا کارت بانکی وجود نداشت و در اوایل کار همه ترجیح می دادند که از پول نقد استفاده کنند.اما الان چطور؟

به ندرت کسی را می بینیم که پول نقد زیادی همراه داشته باشد و اکثر مردم ترجیه می دهند که پولشان در بانک باشد و در موقع مورد نیاز از کارتشان پول برداشت کنند.

آیا یادتان می آید که قبلا برای پرداخت یک قبض ساده چند ساعت باید در بانک معطل می شدیم تا نوبتمان شود؟

اما حالا چطور؟امروزه با استفاده از خودپرداز،تماس تلفنی و یا از طریق سایت های اینترنتی در کمتر از یک دقیقه می توانیم این کار را انجام دهیم.

این پیشرفت ها در حوزه ی کسب و کار نیز به وجود آمده است.اگر که به کشور های پیشرفته توجه کنید می بینید که کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی چه فروش بالایی دارند و با توجه به طول عمر کوتاهشان چقدر نسبت به کسب و کارهای فیزیکی زودتر رشد کرده اند.

کافی است فروشگاه دیجی کالا را ببینید که تا چند سال پیش اصلا مطرح نبود ولی الان گردش حساب روزانه اش به بیش از یک میلیارد می رسد.

امروزه به علت گسترش شهر ها،شلوغی بیش از حد خیابان ها،آلودگی هوا و زیاد شدن تنوع محصولات کار خرید به یک کار زمان بر و پر هزینه تبدیل شده است.

از طرفی می بینید که در جا تا جای شهر قیمت یک محصول یکسان تا چند برابر قیمت اصلی متغیر است.(البته از این بابت متاسفیم)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید محصولی ناچار شوید مدتی صبر کنید و وقتی که به محله ای خاص از شهر رفتید آن محصول را به قیمت واقعی تهیه کنید.

اما امروزه به لطف وجود فروشگاه های اینترنتی،فرآیند خرید بسیار ساده تر انجام می شود.

بارها برای من پیش آمده که به مغازه ای مراجعه کردم و بعد وقتی قیمت همان جنس را در اینترنت جست و جو کردم فهمیدم که آن مغازه می خواسته محصول را گرانتر از ارزش واقعی به من بفروشد.(با این تکنیک خیلی وقت ها می توانید تخفیف بگیرید.

اما چرا باید همین امروز شروع به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود کنید؟

 

زمانی که اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود می کنید،در فضای مجازی صاحب یک فروشگاه می شوید و این بدان معنیست که فروشگاه شما همیشه و برای همه قابل دسترس است.

دسترسی به فروشگاه شما برای مشتریانتان به آسانی باز کردن یک سایت روی گوشی موبایلشان است و دیگر نیازی نیست که مشتری برای خرید یک محصول نیاز به کیلومترها جابجایی و صرف هزینه ی بنزین،تاکسی،جریمه و مهمتر از همه چندین ساعت اتلاف زمان داشته باشد.

زمانی که شما یک فروشگاه معمولی و فیزیکی داشته باشید فقط افرادی به فروشگاه شما دسترسی دارند که از جلوی فروشگاه عبور می کنند اما وقتی که راه اندازی فروشگاه آنلاین خود را آغاز می کنید و روی بازاریابی آن کار می کنید هر شخصی و از هر جای ایران و دنیا می تواند به فروشگاه شما دسترسی داشته باشد و از شما خرید کند.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی هزینه ی بسیار کمتری نسبت به فروشگاه های فیزیکی دارد.زیرا در این نوع کسب و کار شما نیاز به اجاره ی دفتر یا مغازه ندارید و می توانید از هر جا(حتی در داخل منزلتان با استفاده از اینترنت و کامپیوتر سفارشات فروش خود را مدیریت کنید.


اگر که تا کنون کسب وکارهای بزرگ و موفق را بررسی کرده باشید،حتما می دانید که شرکت های بزرگ سالیانه هزینه ی بسیار زیادی می کنند تا انتقادات مشتریانشان راجمع آوری کنند و بعد با رفع مشکلاتشان بتوانند مشتری های فعلی خود را حفظ کنند و اعتبارشان را بیشتر کنند.با داشتن یک فروشگاه اینترنتی شما می توانید همین کار را با هزینه ی بسیار کمتر از حالت عادی انجام دهید.

 

امنیت فروشگاه اینترنتی بسیار بیشتر از فروشگاه فیزیکی است. اگر که می خواهید اجناس گران قیمت بفروشید در این حالت دیگر نگران دزدی از مغازه تان نخواهید بود.در واقع مشکلاتی مثل زورگیری در مغازه،عدم توانایی کنترل ازدحام جمعیت(که آن را با معمولا با نصب دوربین مدار بسته کنترل می کنند) دیگر از بین می رود.

وقتی که شخصی دنبال خرید محصول خاصی باشد به راحتی می تواند با جست و جو کردن در اینترنت آن را پیدا کند و خریداری کند.در این حالت اگرفروشگاه اینترنتی داشته باشید می توانید به این ترتیب مشتریان خاص خود را پیدا کنید.

با داشتن فروشگاه اینترنتی به راحتی می توانید یک سیستم گزارش اتوماتیک داشته باشید که میزان فروش شما،محصولات پر فروش،محصولات بدون خریدار و … را برای شما مشخص می کند.

اگر که صاحب فروشگاه یا مغازه بوده اید حتما پیش آمده که بارها یک سوال یکسان را برای افراد مختلفی در طول روز جواب داده اید یا برای یک محصول توضیحات یکسانی را به افراد زیادی داده اید.وقتی که شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید می توانید فقط یکبار این توضیحات را به طور عالی ارائه دهید(در قالب متن،عکس یا فیلم) و در اختیار تمامی بازدید کنندگان فروشگاهتان قرار دهید.

می توانید به راحتی کوپن ها و بن های تخفیف را برای محصولاتتان تعریف کنید تا به طور خودکار این تخفیف ها در موقع خرید مشتری روی محصولات و سبد خرید اعمال شود.تخفیف های حساب شده در اغلب اوقات باعث افزایش فروش فروشگاه شما می شود.

از آنجایی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتان نیازی به اجاره ی مغازه در محل های گران قیمت ندارید هزینه اجاره نخواهید داشت و در نتیجه می توانید هم بیشتر سود کنید و هم محصول یا خدمتتان را با قیمت مناسب تری به مشتری تحویل دهید و بدین ترتیب یک رابطه ی برد برد با مشتریانتان بسازید.

با داشتن یک فروشگاه اینترنتی هزینه هایی مانند هزینه ی اداری و حقوق کارمندان به شدت کاهش میابد.هزینه های سربار مثل پول گاز،برق و آب و … نیز از بین خواهد رفت.

نکته ی بسیار مهم این است که شما می توانید رفتار جمعی بازدید کنندگان سایتتان را کنترل کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید که چه تغییراتی در نوشته ها،طراحی و محصولات فروشگاهتان اعمال کنید.

شما می توانید تنوع بالایی از محصولات را در سایت خود بفروشید در حالتی که وقتی یک مغازه داشته باشید به علت محدودیت جا و درگیری سرمایه بالا نمی توانید این کار را بکنید.

جمع بندی :

در بالا با مزایای فروشگاه اینترنتی آشنا شدید.همانطور که می دانید مردم این روزها دنبال آسایش و راحتی هستند و دیگر نمی خواهند که برای خرید یک لباس،موبایل و … ساعت ها وقت بگذارند و ترافیک و شلوغی را متحمل شوند و آخر کار هم بفهمند که از جای مناسبی خرید نکرده اند.

آینده ی کسب و کار اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی در ایران بسیار روشن است و مطمئن باشید که در هر زمینه ای که فروشگاهتان را راه بیندازید می توانید موفق شوید.

پیشنهاد می کنم،همین حالا نسبت به  ساخت فروشگاه اینترنتی خود اقدام کنید.

منبع: موج رادیکال

 

فرم ارسال نظر