» تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز


ما در این مطلب قصد داریم در خصوص سوالات و ابهاماتی که در که در مورد هاست لینوکس و هاست ویندوز وجود دارد، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه نماییم. بسیاری از کاربران از ما می پرسند که تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز در چیست؟ به لحاظ ساختاری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ کدام یک از آنها برای ما مناسب تر است؟ و سوال دیگر که در این آموزش به همه آنها پاسخ خواهیم داد.


تفاوت های اساسی هاست لینوکس و هاست ویندوز

اگر بخواهیم بصورت کلی در مورد تفاوت های هاست لینوکس و هاست ویندوز صحبت کنیم باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

·        اصلی ترین تفاوت هاست ویندوز و هاست لینوکس در سیستم عامل مورد استفاده آنهاست.

·        هاست لینوکس از محبوبیت به مراتب بیشتری در مقایسه با هاست ویندوز برخوردار است.

·        راه اندازی سایت با هاست لینوکس، آسان تر از راه اندازی سایت با هاست ویندوز می باشد.

·        امکانات و ابزارهای بسیار بیشتر و کم هزینه تری برای هاست لینوکس وجود دارد.

·        برای استفاده از هاست لینوکس، هیچ الزامی وجود ندارد که سیستم عامل کامپیوتر شما نیز لینوکس باشد.

·        امنیت و پایداری هسته لینوکس نسبتا بیشتر بوده اما موثرترین عامل، نحوه پیکربندی سیستم عامل است.

·        سایت سازهای رایگان متعددی برای هاست لینوکس وجود دارد اما برای هاست ویندوز بسیار کم است.

·        زبان مورد پشتیبانی هاست لینوکس، PHP بوده و زبان مورد پشتیبانی هاست ویندوز، ASP.NET می باشد.


تفاوت سیستم عامل ویندوز و سیستم عامل لینوکس

عمده ترین تفاوت سیستم عامل لینوکس با ویندوز در ساختار آنهاست. ویندوز در تمامی نسخه ها، یک سیستم عامل هزینه ای و سورس بسته بوده اما در مقابل، لینوکس در بسیاری از نسخه ها یک سیستم عامل متن باز و رایگان است. هسته و ساختار لینوکس قابل تغییر بوده و حتی این امکان وجود دارد که با تغییرات ساختاری انجام شده، نام و توزیع مجزایی برای آن تعریف کرد. اما سیستم عامل لینوکس تحت مالکیت شرکت مایکروسافت با لایسنس ارائه شده و امکان تغییر هسته آن وجود ندارد.

معمولا برای هاست ویندوز از سیستم عامل Windows Server و برای هاست لینوکس از سیستم عامل CentOS یا Cloudlinux استفاده می شود. سیستم عامل Cloudlinux را می توان نسخه بهینه و امن شده CentOS دانست.


علت محبوبیت هاست لینوکس در مقایسه با هاست ویندوز

یادگیری و اجرا در هاست لینوکس به واسطه وجود منابع آموزشی نامحدود، همچنین هزینه کمتر تهیه آن و سادگی در ساختار سبب شده است سرویس های هاست لینوکس از محبوبیت بیشتری در مقایسه با هاست ویندوز برخوردار باشند. همچنین وجود سایت سازهای رایگان و بسیار قدرتمندی برای هاست لینوکس، موجب بالا رفتن سطح محبوبیت هاست لینوکس شده است.


بررسی امکانات و ابزارهای موجود برای هر کدام

اگر شخصی به دنبال راه اندازی سایت باشد بهترین و ساده ترین راه برای او استفاده از هاست لینوکس و سایت سازهای موجود برای آن است. در واقع برای هاست لینوکس، امکانات و ابزارهای بسیار متعددی وجود دارد که اگر این موارد را برای سایت مان در بستر هاست ویندوز بخواهیم می بایست به دلیل سفارشی شدن پروژه، هزینه بسیار سنگینی را برای برنامه نویسی آن پرداخت نماییم. لازم به ذکر است در بسیاری از هاست های ویندوزی، امکان راه اندازی سایت سازهای مبتنی بر PHP وجود دارد اما پیشنهاد ما این است که اگر هسته سایت ساز شما php است حتما از هاست لینوکس استفاده نمایید.


بررسی سیستم های مدیریت محتوای موجود برای هر کدام

سیستم مدیریت محتوا یا سایت ساز، نرم افزاری است تحت وب که به کمک آن می توانیم سایت های مختلف و متنوعی را راه اندازی و طراحی نماییم. سایت سازهای بسیار قدرتمند و رایگانی نظیر وردپرس، جوملا، دروپال، پرستاشاپ و ... مناسب هاست لینوکس هستند اما در مقابل، سایت سازهای بسیار محدودی نظیر دات نت نیوک (DotNetNuke) برای هاست ویندوز وجود دارد.


بررسی هاست لینوکس و هاست ویندوز به لحاظ زبان های برنامه نویسی مورد پشتیبانی

زبان PHP یک ساختار برنامه نویسی متن باز تحت وب می باشد که مناسب ترین بستر برای اجرای آن، هاست لینوکس می باشد. اما در مقابل زبان ASP.NET یک ساختار برنامه نویسی متن بسته می باشد که بهترین بستر برای اجرای آن، هاست ویندوز می باشد. اگر تخصص برنامه نویسی تحت وب با هر دو زبان php و asp.net را دارید مهم ترین عامل، تمایل شخصی شماست اما اگر چنین تخصصی ندارید پیشنهاد می شود به سراغ سایت سازهای نوشته شده با php نظیر وردپرس بروید.


شرکت میزبان فا جزو بهترین شرکت های هاستینگ در ایران است. شما می توانید باکیفیت ترین سرویس های هاست لینوکس را از میزبان فا تهیه نمایید.


هاست لینوکس حرفه ای میزبان فا با بالاترین کیفیت


فرم ارسال نظر