» طرز تهیه 3 مدل غذا با پاستا شامل لازانیا، پاستا ایتالیایی و پاستا پنه آلفردو

طرز تهیه 3 مدل غذا با پاستا شامل لازانیا، پاستا ایتالیایی و پاستا پنه آلفردو

پاستا ها همیشه یکی از خوشمزه ترین و جذاب ترین غذاهای هستند که در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند. پاستا از یک نوع خمیر است که به 350 شکل مختلف تهیه شده است و اصالت آن برای کشور ایتالیا می باشد. این نوع خمیر در گذشته به دلیل ماندگاری بالا و طرز تهیه راحت آن بسیار محبوب بوده است و طی سفرهای دریایی که انجام شد این خمیر به کشورهای دیگر راه پیدا کرد و امروزه در سراسر جهان به شکل و مزه های مختلف تهیه می شود اما سه نوع از بهترین غذاها با این خمیر پرکاربرد شامل لازانیا، پاستا ایتالیایی و پاستا پنه آلفردو است که امروز قصد داریم این سه غذا را به شما آموزش دهیم همراه ما باشید.


طرز تهیه لازانیا ساده و خوشمزه با گوشت

لازانیا یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین غذاها در دنیا می باشد که با انواع گوشت و مرغ و سبزیجات تهیه می شود، لازانیا در واقع جزء اولین پاستاهای سده پیش است و شاید کمتر کسی آن را دوست نداشته باشد.


مواد لازم برای تهیه سس لازانیا

·        شیر ۱ لیوان

·        کره ۲۵ گرم

·        نمک و فلفل سفید مقدار کمی

·        آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه لازانیا

·        پیاز ۲ عدد

·        سیر ۲ حبه

·        لازانیا ۱ بسته

·        قارچ ۱۰۰ گرم

·        پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم

·        فلفل دلمه ای ۱ عدد

·        روغن مایع به اندازه کافی

·        پودر آویشن به اندازه کافی

·        گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

·        نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

·        رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت لازانیا با گوشت چرخ کرده و سس بشامل

ابتدا برای تهیه لازانیا باید سس را تهیه کنیم برای شروع ابتدا آرد را داخل تابه ریخته و تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود سپس کره را افزوده بعد از ذوب شدن کره نمک و فلفل اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد باز شود در انتها شروع به افزودن شیر کنید دقت کنید شیر را از قبل از یخچال حتما خارج کنید تند و سریع هم بزنید تا سس غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید.

در ادامه فر را روشن کنید تا گرم شود سپس پیاز را خرد کرده و داخل تابه به همراه زردچوبه تفت دهید سپس به آن گوشت را اضافه کنید تا گوشت رنگش تغییر کند و قارچ ها را اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم تا قارچ ها سرخ شوند و آب آن زود تبخیر شود و بعد فلفل دلمه ای های خرد شده را افزوده و در انتها رب را اضافه و تفت می دهیم و کمی اب بریزید تا رب رنگ باز کند و مواد پخته شود. لازانیا را پخته و آبکش کنید، کف ظرف مورد نظر کمی سس سفید بریزید و ورقه های لازانیا قرار دهید و روی آن مواد گوشتی و سس سفید و کمی پنیر پیتزا ریخته و همینطور لایه ها را تکرار کنید و در انتها روی لازانیا را با پنیر و سس سفید کاور کنید و برای 15 الی 20 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود.

 


طرز تهیه پاستا ایتالیایی ساده



پاستا یکی از محبوب ترین غذاها در دنیا می باشد که رسپی متفاوتی برای تهیه آن وجود دارد و همان طور که گفته شد برای کشور ایتالیا می باشد و واژه پاستا از ریشه سیسیلی به معنی خمیر ورز داده شده گرفته شده است.


مواد لازم برای تهیه پاستا

·        سیر ۱ حبه

·        شیر ۱ فنجان

·        قارچ ۲۰۰ گرم

·        پاستا ۳۰۰ گرم

·        آب مرغ ۲ لیوان

·        سینه مرغ ۱ عدد

·        پنیر پارمزان ¼ فنجان

·        جعفری به اندازه کافی

·        روغن مایع به اندازه کافی

·        آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری

·        نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت پاستا ساده با مرغ و پنیر پارمزان

ابتدا شیر را از یخچال خارج کنید تا هم دما شود مرغ را شسته و به به شکل دلخواه برش بزنید قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید در ادامه داخل قابلمه روغن ریخته تا داغ شود و بعد قارچ ها مرغ خرد شده را در تابه می ریزیم و ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا رنگ مرغ تغییر کنید و آب قارچ تبخیر شود.کمی نمک،فلفل روی مرغ و قارچ می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مرغ تغییر رنگ دهد و از روی حرارت بر می داریم، برای تهیه سس پاستا قابلمه را روی حرارت می گذاریم و کمی روغن ریخته و آرد را می افزاییم و تفت می دهیم و شیر را کم کم افزوده و بعد آب مرغ را بریزید و صبر کنید به جوش بیاد و غلیظ شود. در قابلمه ای آب ریخته و سیر پوست کنده و نمک و روغن بریزید وقتی جوش امد پاستا را ریخته و بعد از گذشت 5 دقیقه آن را آبکش کنید. قابلمه را روی حرارت می گذاریم و مرغ ،قارچ تفت داده را داخل قابلمه می ریزیم و پاستا را نیز به آن ها اضافه می کنیم وسس را روی مواد بریزید و مواد هم بزنید و پنیر پارمزان را ریخته و برای 15 دقیقه بگذارید مزه ها به خورد هم بروند و در انتها اگر نیاز بود کمی نمک و فلفل اضافه کنید. نوش جان


طرز تهیه پاستا پنه آلفردو خوشمزه و مجلسی

 

پاستا پنه آلفردو یکی از انواع روش های تهیه پاستا می باشد با سس مخصوص آلفردو که از محبوبیت زیادی برخودار است این سس در سال 1920 توسط شخصی به نام آلفردو دی لیو در رم کشف شد.


مواد لازم برای تهیه پاستا پنه آلفردو

·        پاستا پنه ۱ بسته

·        فیله مرغ ۵۰۰ گرم

·        پنیر پارمزان ۱ بسته

·        شیر ا لیوان

·        خامه ۲۰۰ گرم

·        کره ۵۰ گرم

·        قارچ ۶ عدد

·        سیر ۳ حبه

·        نمک، فلفل و آویشن به میزان لازم

دستور پخت پاستا پنه آلفردو رستورانی با مرغ و شیر

ابتدا قارچ ها را شسته واسلایس کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا اب قارچ کشیده شود سپس از تابه خارج کنید، فیله مرغ را خرد کرده و داخل همان تابه با کمی فلفل سیاه خرد کنید تا مرغ نرم شود و ازتابه خارج کنید. سیررا پوست کنید و پوره کرده و داخل تابه کمی تفت دهید تا عطر سیر خارج شود در ادامه خامه و شیر را افزوده و هم بزنید تا یکدست شود و درانتها پنیر پارمزان را بریزید سس ما حاضر است قارچ و سینه مرغ را به س اضافه کنید و روی حرارت کم قرار دهید. پاستا طبق دستور روی پاکت پخته و آبکش کنید و پاستا را به تابه سس و مرغ افزوده و برای 10 دقیقه بگذارید مواد باهم یکدست و سس به خورد پاستا برود.نوش جان


فرم ارسال نظر