» نکاتی درباره قیمت ترازوی سه صفر آزمایشگاهی و زرگری

نکاتی درباره قیمت ترازوی سه صفر آزمایشگاهی و زرگری

به منظور وزن کردن طلا در بیشتر مغازه‌های طلافروشی از ترازوی سه صفر یا همان دقت یک ‌صدم گرم استفاده می‌شود. از آنجا که صفر دوم رقمی است که در هنگام توزین طلا اهمیت زیادی دارد و روی قیمت طلا تأثیر می‌گذارد، لذا بهتر است حتماً ترازوی دیجیتال شما از کیفیت لازم برخوردار باشد. در کشور ایران یکی از پر استفاده‌ترین ترازوها در طلافروشی، ترازوهای AND ژاپن است. ترازوهایی که دقت آنها 0.01 گرم است، معمولاً از ظرفیت 120 گرم تا ظرفیت 6 کیلوگرم در انواع مختلفی هستند. قیمت ترازوی سه صفر به عوامل مختلفی وابسته است که در ادامه‌ی مطلب این عوامل را برای شما بازگو می‌کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید ترازوی سه صفر با قیمت مناسب را دارید تا انتهای با ما همراه باشید تا درک بهتری از قیمت این محصول داشته باشید.

بررسی قیمت ترازوی سه صفر 

بررسی قیمت این مدل ترازوی دیجیتال کاملاً بستگی به نیاز کاربر، میزان اطلاعات او از قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های استفاده‌شده در ترازو دارد. ترازوهای دیجیتال به‌طورکلی به کمک دو تکنولوژی استرین‌گیج و الکترومگنت ساخته می‌شوند که تکنولوژی الکترومگنت جدیدتر و به‌روزتر است و به طبع ترازوهای ساخته شده در این مدل قیمت بالاتری هم دارند.

ترازوی سه صفر معمولاً از تکنولوژی استرین‌گیج ساخته می‌شوند، البته در این بین برندهایی هم هستند که از تکنولوژی الکترومگنت برای ساخت ترازو استفاده کنند.

عوامل مؤثر بر قیمت ترازوی سه صفر

عوامل زیادی تعیین‌کننده قیمت نهایی یک ترازوی دیجیتال سه صفر هستند: 

ظرفیت عاملی مؤثر بر قیمت ترازوی سه صفر

اولین عامل مهم که در قیمت ترازوها مؤثر است، ظرفیت ترازو یعنی محدوده‌ی اندازه‌گیری وزن است، هرچه قیمت بالاتر رود و ترازو گران‌تر شود، مطمئناً ظرفیت آن نیز بالاتر خواهد بود. برای مثال قیمت ترازوی سه صفر با ظرفیت 120 گرم بسیار بیشتر از یک ترازو با ظرفیت 10 گرم است.  

جنس بدنه

جنس بدنه‌ی ترازو هم از دیگر عواملی است که بر قیمت نهایی ترازو تأثیرگذار است. بدنه باید از جنس موادی باشد که از استحکام کافی برخوردار است، مواد اولیه و متریال به کار رفته 

در ساخت ترازو نیز باید از کیفیت لازم برخوردار باشند. ترازوها معمولاً از جنس شیشه‌های نشکن و یا پلاستیک و آلومینیوم ساخته می‌شوند.

کیفیت عاملی مؤثر بر قیمت ترازوی سه صفر

کیفیت یکی از بارزترین عواملی است که بر قیمت ترازوی سه صفر اثر می‌گذارد، استفاده از مواد اولیه‌ی مرغوب و زیبایی ظاهری و شیک بودن ترازو هم در قیمت نهایی مؤثر است.

دقت و حساسیت در اندازه‌گیری

هرچه دقت و حساسیت یک ترازوی طلافروشی دیجیتال بیشتر باشد، مسلماً آن ترازو قیمت بیشتری خواهد داشت. 

امکانات و قابلیت‌های اندازه‌گیری

قابلیت اندازه‌گیری طلا با واحدهای مختلف، قابلیت صفر کردن، خطای پایین، نوع کالیبراسیون، قابلیت قطعه‌شماری، قابلیت توزین درصدی، درجه‌بندی خوانا، داشتن حافظه و امکان تبدیل واحدها به یکدیگر از ویژگی‌هایی مثبتی است که سبب باعث افزایش میزان قیمت ترازوی 3 صفر می‌شود.

شرکت و برند سازنده از عوامل تأثیرگذار بر قیمت ترازوی زرگری سه صفر

اعتبار شرکت و برند سازنده ترازو دیجیتال بسیار مهم است، انواع برندهای متفرقه اگرچه ممکن است قیمت ارزانی داشته باشند، اما زود دچار اختلال خواهند شد و باید آنها را تعمیر و تعویض کرد. در نتیجه خرید یک کالا از یک برند اصل که امتحانات خود را از نظر اعتبار و کیفیت کالا در بازار میان مشتریان پس داده باشد، گزینه‌ی بهتری است، حتی اگر قیمت آن بالاتر باشد.

سرعت ترازو

قیمت ترازوی زرگری سه صفر بر اساس سرعت بخشیدن سیستم توزین نیز تغییر می‌کند. خرید ترازوی سه صفر آزمایشگاهی یا زرگری از نمایندگی‌های معتبر و مجاز در سراسر کشور، منجر به آن می‌شود که مشتری محصول را با قیمت واقعی خریداری نماید؛ بنابراین توصیه می‌شود حتماً برای خرید انواع ترازو به نمایندگی و سایت‌های معتبر مراجعه کرد. 

کالیبراسیون

قیمت ترازوی سه صفر به نوع کالیبراسیون ترازو هم وابسته است. این تأثیرگذاری تا حدی به برند ترازو هم وابسته است. بیشتر طلافروشان هنگامی که قصد خرید ترازو سه صفر را دارند، پیش از بررسی قیمت ترازوی یک صدم، به نوع کالیبراسیون ترازو که خارجی باشد یا داخلی و همچنین برند آن توجه می‌کنند. کالیبراسیون ترازو، چیزی است که باید در یک برند مقایسه شود. به عنوان نمونه قیمت یک مدل از برند kern با قیمت همان مدل از برند Radwag قابل مقایسه نیست. بنابراین در یک برند با دقت و ظرفیت تعیین شده، ترازوی کالیبره‌ی داخلی قیمت بیشتری نسبت به ترازوی کالیبره خارجی دارد.

قابلیت توزین درصدی

یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر بر قیمت ترازوی 3 صفر که شاید در ترازوی سه صفر آزمایشگاهی نیز به کار برود، قابلیت توزین درصدی است که بر قیمت ترازوی سه صفر تأثیرگذار است. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، قابلیت توزین درصدی به این صورت است در یک واحد تولیدی، برای آنکه مطمئن شوند قطعات تولیدی همه هم‌وزن هستند، یک نمونه‌ی مرجع را روی ترازو قرار می‌دهند و پس از آن باقی نمونه‌ها را روی ترازو می‌گذارند و در نهایت ترازو اعلام می‌کند که این قطعات، چه کسری از وزن نمونه‌ی مرجع هستند.

قطعه‌‌شماری ترازو

از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت ترازو، قابلیت قطعه‌شماری است. این قابلیت هم در ترازوی سه صفر آزمایشگاهی کاربرد دارد و هم در قیمت ترازوی زرگری سه صفر تأثیرگذار است. برای قطعه‌شماری ابتدا تعدادی قطعه‌ی هم وزن را بر روی ترازو قرار داده و به ترازو اعلام می‌کنیم، این وزن برای 10 قطعه است. پس از آن قطعات را برداشته و تعدادی قطعه‌ی مشابه روی ترازو قرار می‌دهیم. در نهایت تراز اعلام می‌کند که چه تعداد قطعه بر روی ترازو قرار گرفته است. این قابلیت بیشتر در آزمایشگاه کاربرد دارد، اما در زرگری نیز استفاده می‌شود.

چکیده‌ی مطلب

در این مطلب سعی کردیم تا عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت ترازوی سه صفر را خدمت شما عزیزان بگوییم. همان‌طور که گفته شد برای خرید ترازوی طلافروشی دیجیتال، بهتر است قبل از بررسی قیمت ترازوی یک صدم به نیازهای مغازه‌ی خود و ظرفیت و دقت مورد نیاز برای کسب وکار خود و همچنین کیفیت توجه کنید.

فرم ارسال نظر