» 5 مزایای سیستم های تهویه خوب

5 مزایای سیستم های تهویه خوب

5 مزایای سیستم های تهویه خوب


نمی توان انکار کرد که هوای تازه برای انسان ضروری است - ما برای زنده ماندن به آن نیاز داریم. در یک دنیای ایده‌آل، ما دائماً بیرون هستیم و در هوای پاک تنفس می‌کنیم. متأسفانه برای بسیاری از افراد اینطور نیست. این احتمال وجود دارد که شغل و آب و هوای ما می تواند تعیین کند که ما زمان زیادی را در داخل خانه سپری خواهیم کرد - که به نوبه خود نیاز به یک سیستم تهویه خوب را ایجاب می کند. بنابراین، مزایای سیستم های تهویه خوب چیست؟


تهویه چیست؟

اول، مهم است که بدانیم «تهویه» به چه معناست. تهویه به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن هوای «تمیز» (معمولاً در فضای باز) عمداً به یک فضا عرضه می‌شود، در حالی که هوای کهنه حذف می‌شود. انواع مختلفی از سیستم های تهویه وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد - مانند تهویه مطبوع (از جمله فن کویل )، پرده هوا، گردش مجدد هوا و نفوذ هوا.


تهویه مخصوصاً برای فضاهای تجاری و صنعتی برای کنترل کیفیت هوای داخل ساختمان با رقیق کردن و جابجایی آلاینده های داخل ساختمان مورد نیاز است. همچنین می توان از تهویه برای کنترل دما، رطوبت و حرکت هوا استفاده کرد.


چرا تهویه مهم است؟

بسته به محل کار شما، اغلب ممکن است نیاز داشته باشیم که زمان زیادی را در داخل خانه و در فضاهایی با تهویه ضعیف بگذرانیم. اگر مقدار زیادی از زمان کار خود را در این فضاها می گذرانید، این می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. به همین دلیل داشتن اتاق هایی با تهویه مناسب هم در خانه و هم در محل کار بسیار مهم است. 


مزایای سیستم های تهویه خوب


1. کنترل ناخالصی ها

ممکن است فکر کنید که کیفیت هوای محل زندگی شما عالی نیست، به خصوص اگر در مرکز شهر شلوغ زندگی می کنید، اما در بسیاری از موارد، هوای داخل می تواند بیشتر از هوای بیرون آلوده باشد. یک سیستم تهویه خوب به دفع انباشت آلاینده ها، باکتری ها، رطوبت و بوهای نامطبوع مانند بوی بدن کمک می کند.


2. تنظیم هوا

تا زمانی که یک سیستم تهویه خوب در محل خود نداشته باشید، کنترلی بر جریان هوا در ساختمان خود ندارید. هوای بیش از حد تازه می تواند به معنای قبض های انرژی پرهزینه باشد، به همین دلیل است که تهویه خوب به کنترل هوا کمک می کند، در حالی که سطح بهداشت و ایمنی لازم را تنظیم می کند. 


3. تراکم را متوقف کنید 

می تواند منجر به کپک زدن و سطوح پوسیده شود - که طبیعتاً چیزی است که می خواهید از آن اجتناب کنید. شرایط مرطوب و تراکم نیز می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند واکنش های آلرژیک و مشکلات تنفسی برای بسیاری از افراد شود. با این حال، اطمینان از اینکه شرکت یا سازمان شما دارای سیستم های تهویه خوبی است، به کاهش این خطرات کمک می کند.


4. کاهش دما

هنگامی که افراد زیادی در یک فضای محدود، چه برای محل کار، کنفرانس یا یک رویداد عمومی، حضور دارند، محیط به زودی گرم و خفه می شود. یک اتاق با تهویه مناسب سریع، راحت تر خواهد بود - محیطی آرام تر ایجاد می کند و در عین حال باعث ایجاد یک محل کار پربارتر می شود.


5. فواید سلامتی

یکی دیگر از مزایای سیستم های تهویه خوب تاثیر مثبت آن بر سلامت و تندرستی است. آلودگی هوای داخل خانه همراه با تهویه بد می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله سردرد، آلرژی، آسم، بثورات پوستی و سینوزیت شود. با این حال، با نصب یک سیستم تهویه خوب می توان از این امر جلوگیری کرد.


آیا برای پیدا کردن سیستم تهویه مناسب برای خود آماده هستید؟ امروز در میان مجموعه محصولات متنوع کنترل آب و هوا ،انواع اسپیلت ، رادیاتور ، پکیج های بوتان از وب سایت فارس تهویه، نمایندگی پکیج بوتان در شیراز مرور کنید. از طرف دیگر، برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های تهویه و پکیج بوتان با یکی از اعضای تیم پشتیبانی ما ( تاسیسات شماسی ) تماس بگیرید.




فرم ارسال نظر