» تجربه بازدید از متفاوت‌ترین جاذبه‌های کیش

تجربه بازدید از متفاوت‌ترین جاذبه‌های کیش

سفر به جزیره کیش، نباید فقط با تفریحات آبی و خرید از پاساژها و رستوران‌گردی همراه باشد. در همین جزیره جنوبی ایران، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلفی وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. ما تعدادی از آنها را در این مقاله معرفی خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید. 


آب انبار دوقلو

شاید باورتان نشود، اما آب انبار فقط مخصوص شهرهایی مانند یزد نیست. در جزیره کیش نیز یک آب انبار دوقلو وجود دارد که سال‌ها پیش برای ذخیره‌ی آب باران ساخته شده است. جزیره کیش به دلیل آب و هوای گرم و مرطوبی که دارد، معمولا باران‌خیز نیست و به همین دلیل این آب انبار را ساختند تا در فصول کم باران‌تر، بتوانند از ذخیره‌ی آن استفاده کنند.

 

قلعه جنی

یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های این جزیره، قلعه جنی‌ست. ماجراهای این قلعه به دهه 40 برمی‌گردد. زمانیکه قلعه یک پاسگاه پلیس بود. روزی، وقتی سربازها به پاسگاه برگشتند، با جنازه 4 نگهبان شب مواجه شدند که هر کدام با چهره‌ای بهت زده، روی زمین افتاده بودند. از همان زمان شایعه شد که این قلعه توسط اجنه تسخیر شده است و مردم بومی این جزیره، از آن وحشت داشتند.

 

شهر باستانی حریره

حدود هشتصد سال پیش، در شمال جزیره کیش، شهری ساخته شد به نام شهر حریره و دلیل اصلی ساخت آن، بهره برداری از موقعیت ویژه تجاری این جزیره برای پهلو گرفتن کشتی‌هایی بود که برای تجارت به این جزیره می‌آمدند. این روزها چیز زیادی از این شهر باستانی باقی نمانده و تنها بقایای آن، به محلی برای بازدید عموم تبدیل شده است.

 

درخت سبز

یکی از جاذبه‌های کمتر شناخته شده‌ی جزیره کیش که قدمت آن به حدود 500 سال پیش برمی‌گردد، درخت سبز است. این درخت، کهنسال‌ترین درخت لور یا همان انجیر معابد است که در زمان ایلخانی با ریشه از کشور چین و هند، وارد ایران شد. مردمی که به بازدید از این درخت می‌روند، به شاخه‌های آن پارچه گره می‌زنند تا حاجت‌هایشان برآورده شود.


کشتی یونانی

آخرین جاذبه‌ تاریخی که از جزیره کیش می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، کشتی یونانی‌ست. این کشتی که بیشتر از نیم قرن است که در ساحل جنوب غربی کیش به گل نشسته است، روایت‌های مختلفی را در ذهن بازدیدکنندگان بوجود آورده است. یک روایت این است که دلیل اصلی به گل نشستن این کشتی، تصمیم عمدی صاحب آن برای دریافت غرامت از شرکت بیمه بوده است؛ برخی دیگر نیز اشتباه محاسباتی کاپیتان و نبود فانوس دریایی را جزو دلایل اصلی به گل نشستن این کشتی معرفی کرده‌اند. حال دلیل هر چه باشد، این کشتی سال‌هاست که به یکی از معروف‌ترین نمادهای جزیره کیش بحساب می‌آید و حتما باید از آن بازدید کنید.

 

راهنمای خرید بلیط پرواز کیش

شما می‌توانید بلیط هواپیما تهران کیش را با بهترین قیمت و بصورت آنلاین از اسنپ تریپ خریداری نمایید. برای این کار کافیست بعد از ورود به سایت، وارد بخش پرواز داخلی شده، مبدا و مقصد و همچنین تاریخ مورد نظر برای پرواز را وارد نمایید. سپس شما می‌توانید از میان بلیط‌های موجود، بلیط مورد نظرتان را خریداری نموده و هزینه آن را آنلاین پرداخت کنید. شما همچنین می‌توانید بلیط کیش تهران را نیز برای برگشت خود از همان ابتدا خریداری کنید. 



فرم ارسال نظر