» علت صدای موتور یخچال ال جی

علت صدای موتور یخچال ال جی

بیشترمدل های یخچال ال جی موجود در بازار هنگام اتومات کردن، صدایی از خود خارج می کنند که طبیعی است و جای نگرانی نیست. اما ممکن است که گاهی اوقات علت صدای یخچال ال جی نشانه یک مشکل فنی در قطعات دستگاه باشد. در بیشتر موارد خرابی موتور، باعث صدای یخچال می شود. اما همیشه نیاز به تعویض موتور یخچال ال جی نیست. از آنجایی که موتور یک قطعه بسیار مهم در یخچال است و هرگونه تعلل در تعمیرآن باعث ایجاد اختلال در عملکرد یخچال خواهد شد در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که علت صدای موتور یخچال ال جی چیست؟


معیوب شدن فن موتور یخچال ال جی

معیوب شدن فن موتور یخچال ال جی یکی از شایع ترین علت صدای موتور یخچال است. فن موتور مانند سایر قطعات یخچال در اثر استفاده مداوم و قدیمی شدن فرسوده می شود و کارایی خود را از دست می دهد. البته سرویس به موقع این قطعه در یخچال می تواند زمان فرسودگی آن را به تعویق بیندازد. با این حال معیوب شدن این قطعه در یخچال باعث صدای ناهنجار می شود و تنها راه حل برای از بین بردن صدای موتور یخچال در این وضعیت، تعویض فن آن است.


خشک کار کردن فن و پروانه موتور یخچال ال جی

خشک کار کردن فن و پروانه موتور یخچال ال جی از دیگر دلایل صدای موتور یخچال است. قطعاتی چون فن و پروانه به دلیل چرخش مداوم نیاز به روغن کاری دارند. در صورتی که روغن کاری این قطعات به صورت منظم انجام نشود، به دلیل خشک کار کردن صدای ناهنجاری از خود تولید می کنند. خوشبختانه رفع علت صدای موتور یخچال ال جی به دلیل خشک کار کردن فن و پروانه بسیار آسان است. کافیست تا سرویس کار متخصص در این زمینه روغن کاری و تمیز کردن اجزای داخلی این قطعات را انجام دهد.


شل شدن اتصالات موتور یخچال ال جی

عامل دیگری که می تواند منجربه صدای موتور یخچال الجی شود، شل شدن اتصالات آن است‌. به طور کلی موتور یخچال از آن دسته قطعاتی است که در صورت روشن شدن به لرزش در می آید. بنابراین؛ برای ثابت نگه داشتن آن در بدنه و پایه یخچال، از لرزه گیر و اتصالات مختلف استفاده می شود. روشن ماندن همیشگی یخچال و لرزش مداوم موتور این دستگاه هنگام کار کردن باعث می شود تا بعد از مدتی لرزه گیرها و اتصالات شل شوند. رفع صدای موتور یخچال ال جی با صفت کردن اتصالات و تعویض لرزش گیرهای آسیب دیده رفع می شود. 


تراز نبودن محل قرارگیری یخچال ال جی

آیا از تراز بودن محل قرار گرفتن یخچال ال جی مطمئن هستید؟ در بسیاری از مواقع علت صدای موتور یخچال ال جی به دلیل تراز نبودن، باعث می شود تا موتور یخچال با لرزش شدیدی همراه باشد و در نتیجه صدای ناهنجاری از خود تولید کند. تراز نبودن یخچال علاوه بر خروج صدای موتور، باعث می شود تا قطعات دیگر عملکرد نادرستی داشته باشند و بعد از مدتی باعث خرابی این دستگاه شوند.


نوسانات موتور یخچال ال جی

نوسانات ناشی از خراب شدن فن موتور یخچال ال جی از دیگر دلایل بروز صدا از این دستگاه است. با توجه به اینکه کمپرسور یخچال ال جی با لرزش همراه است، از فنر برای جلوگیری از نوسانات آن استفاده می شود. معمولاً خراب شدن فنرها یا از بین رفتن روغن میان آن ها باعث می شود تا موتور یخچال با صدای زیادی همراه باشد. تعویض فنرهای آسیب دیده و سرویس آن ها می تواند باعث رفع علت صدای موتور یخچال شود.


اختلال در گردش مایع خنک کننده یخچال ال جی

اختلال در گردش مایع خنک کننده یخچال ال جی می تواند زمینه ساز صدای ناهنجار موتور یخچال باشد. اگرچه این وضعیت شایع نیست اما می تواند باعث صدای یخچال شود‌. به طور کلی مایع خنک کننده با گردش در مدار یخچال باعث خنک شدن این دستگاه می شود. اما اگر روغن موتور یخچال در مسیر مایع خنک کننده قرار بگیرد و با آن ترکیب شود، به دلیل سنگینی بیش از حد این مایع، در بخش های مختلف یخچال مانند موتور، فن و... اختلال ایجاد می شود و صدای ناهنجاری از آن خارج می شود.


معیوب شدن کمپرسور یخچال ال جی

معیوب شدن کمپرسور یخچال ال جی از دلایل عمده صدای این دستگاه است‌. یخچال دستگاهی است که دائماً مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً به دلیل سرویس دیرهنگام یا استفاده نادرست دچار خرابی می شود. برای مثال باز و بسته کردن مداوم درب یخچال، قرار گرفتن یخچال در محیطی گرم، قرار دادن ظروف داغ در یخچال و... باعث می شود تا سرمای داخل یخچال کم شود.

در نتیجه کمپرسور تلاش می کند تا با کارکردن مداوم و بدون خاموش شدن، سرمای از دست رفته را جبران کند. فشار زیاد به کمپرسور یخچال باعث خراب شدن موتور و قطعات متصل به آن می شود؛ که در نهایت می توانند باعث ایجاد صدا در یخچال شوند. برای حل این مشکل کافیست تا از تعمیرکار یخچال بخواهید تا به تعویض یا تعمیر کمپرسور یخچال بپردازد.

پیشنهاد میشود که درباره علت روغن ریزی موتور یخچال اطلاعات خود را غنی تر نمایید.

 

نظرات
arrow کامران اسماعیلی
سلام. ممنون بابت مقاله اوت. فکر نمیکردم صدای یخچال به تراز نبودن ربط داشته باشه. مشکل برطرف شد
فرم ارسال نظر