» معرفی ۵ ابزار مهم برای مدیریت زمان

معرفی ۵ ابزار مهم برای مدیریت زمان

معرفی ۵ ابزار مهم برای مدیریت زمان

یکی از مهمترین رازهای موفقیت در زندگی بی شک مدیریت موفق زمان است چرا که اگر کنترل زمان را از دست بدهیم باید منتظر عواقب سختی باشیم. چون همیشه از کارهایمان عقب می افتیم و با عقب افتادن برنامه ها جایگاه شخصیتی خود را میان اطرافیان در محیط کار و زندگی از دست می دهیم. البته از دست دادن جایگاه شخصیتی تنها لطمه بی برنامگی در زندگی نیست، از دست رفتن مداوم تسک های روزانه و تماس های مکرر همکاران باعث ایجاد استرس و فشار روحی زیادی می شود که به مرور ریتم سلامت بدنی و روحی شما را هم از بین می برد. در این زمان شما باید منتظر از دست دادن شغل، خداحافظی با مشتریانی که با زحمت آنها را بدست آورده بودید، بد نامی در میان خانواده و اطرافیان باشید. بنابراین موارد مدیریت زمان از واجب ترین کارهایی است که شما باید در طول روز و هفته و سال انجام دهید.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای زیادی در دسترس است تا زمان خود را به صورت آنلاین و آفلاین مدیریت کنیم. در ادامه این مقاله به مهمترین ابزارهای آنلاین و آفلاین می پردازیم.


۱- استفاده از اپلیکیشن های تسک منیجر

 

ما در زمانی به سر می بریم که استفاده از تکنولوژی روز در بالاترین حد خود می باشد. امروزه اپلیکیشن های بسیار زیادی وجود دارند که می توانیم با استفاده از آنها تسک های روزانه، هفتگی و ماهانه خود را بنویسیم، این برنامه ها درست در زمان تعیین شده، کاری که باید انجام دهیم را به ما یادآوری می کنند. در اکثر سیستم عامل های رایج برنامه تسک منیجری به صورت پیشفرض وجود دارد. مثلا در بستر محصولات اپل برنامه ریمایندر برای کنترل زمان استفاده می شود و در گوشی های اندرویدی هم برنامه های مختلفی وجود دارد. اگر اهل برنامه ریزی دیجیتال هستید تسک منیجرها کمک زیادی به شما می کنند.


۲- استفاده از اپلیکیشن تقویم گوگل و اپل


یکی دیگر از روش های مرسوم دیجیتال استفاده از برنامه تقویم گوگل و اپل می باشد. تقویم اپل فقط مخصوص دستگاه های اپلی بوده و در کلاد اپل قویترین برنامه تقویم می باشد. برنامه تقویم گوگل در هر دو بستر اندروید و ios برقرار است و شما با استفاده از هر دو ابزار می توانید وظایف روزانه، قرارها و کارهای آینده را در روز و ساعت مقرر یادداشت کنید و تعیین کنید که چند دقیقه یا ساعت قبل از موعد مقرر به شما یادآوری کند تا در زمان درست در مکان تعیین شده باشید یا وظیفه نوشته شده را انجام دهید.


۳- استفاده از برنامه های پیشرفته کنترل وظایف مثل تسکولو، ترلو و …

اگر میخواهید در برنامه ریزی روزانه شخصی یا شغلی خود انقلابی به پا کنید برنامه های کنترل وظایف و زمان بندی بسیار حرفه ایی وجود دارد که معمولا برای محیط های کسب و کار و حرفه ایی به کار می رود ولی از آنها استفاده شخصی هم می توان کرد. از جمله برنامه های معروف کنترل وظایف و زمان می توان به اپلیکیشن های ترلو و آسانا اشاره کرد که در سطح جهانی رقابت میکنند. اما اگر برنامه حرفه ایی را بخواهیم به شما معرفی کنیم تسکولو یکی از بهترین اپ های ایرانی می باشد. در این برنامه ها می توانید چندین کاربر را مدیریت کنید. به یکدیگر وظایفی را بر اساس زمان و مکان و تخصص در سطوح مختلف حرفه ایی از مدیران تا کارمندان واگذاری کنید و در نهایت گزارش عملکرد زمانی و مکانی دریافت کنید.


۴- استفاده از دفترچه های پلنر برای نوشتن کارها به صورت آفلاین و فیزیکی

 

دفترچه های پلنر معمولا در فروشگاه های لوازم تحریر در دسترس همه هستند. در این دفترچه ها به دور از هر پیچیدگی بر اساس کارهای روزانه، هفتگی و ماهانه وظایف را یادداشت می کنید و می توانید به سادگی آنها را حمل کرده و کارها را کنترل کنید.


۵- استفاده از تقویم و سررسید سالانه برای کنترل زمان و مدیریت کارها

شاید بتوان گفت در حال حاضر یکی از جذابترین و و پراستفاده ترین ابزارها برای برنامه ریزی و کنترل امور استفاده از سررسید و سالنامه می باشد. سررسید و سالنامه یکی از لاکچری ترین اکسسوری ها برای برنامه ریزی روزانه، ماهانه و سالانه می باشند. معمولا مدیران سطح بالا به منظور کنترل امور روزانه و کارها همواره از سررسید های سالانه یا تقویم رومیزی استفاده می کنند. در زمان نوشتن این مقاله ما سال ۱۴۰۲ را در پیش داریم. اگر تصمیم دارید در سال جدید کنترل زمان و تسک های روزانه خود را با اکسسوری جذاب و بسیار لاکچری مدیریت کنید پیشنهاد می کنم سررسید ۱۴۰۲ را تهیه کنید و در سال جدید برای رسیدن به رویاهایتان برنامه ریزی منسجمی انجام دهید و با استفاده از سررسید به همه آنها جامع عمل بپوشانید تا رویاهایتان محقق شود.

 


فرم ارسال نظر