» هزینه کاشت دندان جلو در تهران چقدره ؟

هزینه کاشت دندان جلو در تهران چقدره ؟

کاشت دندان جلو به دلیل قرارگیری مناسب آن زیر لثه، به طبیعی بودن ظاهر دندان‌های جلویی کمک می‌کند. ایمپلنت نوعی دندان مصنوعی است که استحکام و مقاومت بالایی دارد و تا حد زیادی شبیه به دندان‌های طبیعی عمل می‌کند.

اگر فرایند کاشت دندان به خوبی انجام شود، هیچکس متوجه نخواهد شد که شما یک دندان مصنوعی در قسمت جلویی دهان خود دارید.

 


هزینه کاشت ایمپلنت دندان جلو

 

هزینه کاشت دندان جلو در تهران و هزینه ایمپلنت از نکات مهمی است که باید برای کاشت دندان جلو بدانید.

قیمت ایمپلنت دندان 1402 درتهران و قیمت کاشت دندان با ایمپلنت متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی داردکه در قیمت هر واحد تاثیرگذار است.

به گزارش دندانپزشکی آیریک : قیمت ایمپلنت دندان در تهران و سال 1402 از قیمت 9.000.000 تومان تا 26.000.000 تومان قیمت هر واحد ایمپلنت دندان با روکش سرامیکی است. و قیمت ایمپلنت ارزان در تهران از 5.000.000 تومان تا 12.000.000 تومان و قیمت ایمپلنت ایرانی هر واحد 3.500.000 می‌باشد.

قیمت ایمپلنت به تعداد ایمپلنت، جنس و درمان‌های جانبی ایمپلنت بستگی دارد.


کاشت ایمپلنت در مقایسه با سایر روش‌های درمانی برای پر کردن جای خالی دندان با مزایای متعددی همراه است که برخی از آنها به شرح زیر است.

 

مزایای کاشت دندان:

 

* ظاهری طبیعی دارد و کاملا مشابه دندان‌های اصلی است.

* عملکرد آن تفاوتی با دندان‌های طبیعی ندارد.

* ریسک بروز عفونت ناشی از کاشت بسیار کم است.

* استفاده از آن راحت است.

* ایمپلنت می‌تواند یک جایگزین عالی برای دندانی باشد که لق شده است.

* برخلاف بریج می‌توان از کاشت دندان برای جایگزین کردن چند دندان استفاده کرد.

* راه‌حلی بسیار طولانی و بادوام برای جایگزینی دندان‌های آسیب دیده است.

* ایمپلنت از ایجاد حفره د دندان‌ها جلوگیری می‌کند و از دندان‌های اطراف محافظت می‌کند.

* ایمپلنت بهترین و قابل پیش‌بینی‌ترین روش ترمیم دندان‌ها محسوب می‌شود.

 

ایمپلنت‌های دندانی چگونه کار می‌کنند؟

 

در ایمپلنت‌های دندانی با جایگزین کردن ریشه و تاج دندان از دست رفته، جای دندان خالی را پر می‌کنند. این ویژگی مهم، آن‌ها را از گزینه‌هایی مانند بریج‌های دندانی و پروتزهای جزئی که تنها جایگزین تاج دندان‌های از دست رفته می‌شوند متمایز می‌کند.

علاوه بر این، نتیجه بهتر و عالی استفاده از ایمپلنت‌ها و همچنین ظاهر و احساس طبیعی آن‌ها از دیگر دلایل برای انتخاب کاشت دندان است.

بخش ریشه ایمپلنت یک پایه تیتانیومی با درجه جراحی است که در فک شما در جایی که ریشه دندان قبلی قرار داشت جای می‌گیرد.

پس از انجام این مرحله، چند ماه فرصت داده می‌شود تا با استخوان فک یکپارچه شود. این کار پست را محکم کرده و به آن اجازه می‌دهد تا درست مانند ریشه دندان‌های طبیعی عمل کند.

پس از آن، بسته به تعداد دندان‌هایی که از دست رفته ایمپلنت با یک تاج، بریج یا پروتز دندان ترمیم می‌شود.

 رنگ و شکل دندان‌های جدید دقیقا با سایر دندان‌ها مطابقت دارد؛ به طوری‌که کمتر کسی حدس می‌زند که دندان‌های جایگزین واقعی نیستند.

 

مراحل ایمپلنت دندان جلو

 

انجام کاشت دندان جلو فک بالا و یا پایین شامل چند مرحله مهم از جمله جراحی، قرار دادن اباتمنت و قالبگیری روکش است.

این مراحل بسته به فک و دندان‌های فرد ممکن است تا چندین ماه طول بکشد. کاشت دندان جلو فک بالا نیز مشابه سایر دندان‌ها انجام می‌شود.

تنها تفاوت آن این است که به دلیل تاثیر دندان‌های جلو در زیبایی، درمان باید با سرعت بیشتری انجام شود. البته برخی مواقع پزشک تا زمان تکمیل درمان، از روکش‌ها و ایمپلنت‌های موقت استفاده می‌کند.

ابتدا پایه ایمپلنت توسط جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرد. پس از گذشت مدت زمان لازم پایه به طور کامل در استخوان فک ادغام می‌شود که از این پایه به عنوان ریشه برای دندان جدید استفاده می‌کنند.

 پس از آن اباتمنت و تاج ایمپلنت که کاملا مشابه دندان طبیعی است برو روی پایه محکم می‌شود.

 

* پایه ایمپلنت:

پایه‌ای از جنس تیتانیوم که به کمک جراحی درون استخوان فک قرار می‌گیرد.

* اباتمنت:

این بخش نیز می‌تواند از جنس تیتانیوم، سرامیک یا طلا ساخته شود و برای دریافت تاج قرار داده می‌شود و درواقع پیوند بین تاج و پایه است.

* تاج:

از جنس پرسلن کاملا مشابه دندان طبیعی است. با استفاده از چسب مخصوص بر روی اباتمنت قرار می‌گیرد. می‌توان از پیج هم استفاده کرد که بعد از پایان کار پیچ را به کمک ماده همرنگ دندان می‌پوشانند.

 

چه کسانی می‌توانند کاشت دندان جلو را انجام دهند؟

 

شرایط مختلفی برای انجام ایمپلنت وجود دارد که پزشک پس از بررسی آن‌ها برای درمان اقدام می‌کند. افرادی که دارای شرایط زیر باشند می‌توانند از این خدمات بهره ببرند.

 

شرایط کاشت دندان جلو:

 

* اتمام رشد استخوان فک :

تقریبا تمام افراد می‌توانند ایمپلنت دندان جلو را انجام دهند. تنها شرط انجام این کار این است که رشد استخوان فک به پایان رسیده باشد.

این مورد ممکن است تا سن 18 سالگی زمان ببرد. به همین دلیل کودکانی که با مشکلات دندان روبرو هستند باید تا این سن صبر کنند.

* سلامتی و بهداشت دهان و دندان :

نکته دیگری که قبل از ایمپلنت باید بررسی شود، شرایط سلامتی و بهداشت دهان و دندان فرد است. پزشک معالج به طور کامل این موارد را بررسی کرده و در صورت هرگونه علائم و نشانه‌ای از التهاب یا بیماری‌های لثه ایمپلنت انجام نمی‌شود.

 ریسک ابتلا به عفونت پس از انجام ایمپلنت بسیار پایین است اما در صورت وجود نشانه‌ها ممکن است بیمار با مشکلات جدی دهان و دندان روبرو شود.

 

کاشت دندان مناسب چه کسانی است ؟

 

* ریشه دندان آسیب دیده یا از دست رفته

* دندان خرد شده یا شکسته

* دندان به شدت پوسیده

* از دست رفتن دندان در اثر تصادف یا آسیب خیلی شدید

 

در صورتی که مشکل شما یکی از موارد مطرح شده در بالا باشد، شرایط لازم برای کاشت دندان را دارید و باید برای درمان و راهنمایی بیشتر توسط یک دنداپزشک متخصص مراجعه کنید تا در نهایت بهترین نتیجه را بدست آورید.


هزینه کاشت دندان جلو در تهران چقدره ؟


مراقبت از ایمپلنت دندان‌های جلو

 

بسیاری از افراد با کاشت دندان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته آشنا هستند، اما نگهداری و مراقبت از از ایمپلنت دندان‌های جلویی به توجه و مراقبت بیشتری احتیاج دارد.

دندان‌های جلو ظریف هستند، جنس آنها نازک‌تر بوده و بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند. آگاهی از روش‌های مراقبت و نگهداری از ایمپلنت‌های دندان به خصوص زمانی که با دندان‌های جلو جایگزین می‌شوند، بسیار مهم است.


برای حفظ و دوام هرچه بیشتر ایمپلنت‌های دندان، حتما نکات زیرا رعایت کنید :

 

* خودداری از خوردن غذاهای سفت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام ایمپلنت دندان‌های جلو به آن توجه کرد، پرهیز از غذاهایی است که بسیار سفت هستند.

غذاهایی که بسیار سفت هستند میتوانند به شدت به ایمپلنت دندان آسیب رسانده و باعث درد شوند همچنین نیاز به ترمیم و جایگزینی پیدا کنند.

 از گاز زدن غذاهایی که ممکن است استخوان در آنها وجود داشته باشد یا چیزهایی مانند آجیل و سیب خودداری کنند.

خوردن غذاهای بسیار چسبنده نیز ممکن است برای ایمپلنت دندان مشکل ایجاد کند. اگرچه در اکثر مواقع از دندان‌های جلویی برای جویدن استفاده نمی‌کنند اما هنگام غذا خوردن مستعد آسیب هستند.

غذاهایی مانند دسرهای تافی یا چسبنده ممکن است باعث آسیب به ایمپلنت شده و مجبور به ترمیم یا تعویض ایمپلنت شوید.

 

نتیجه گیری:

 

افراد در شرایط مختلف با آسیب‌های دندانی روبرو می‌شوند. اگر این آسیب‌ها در دندان‌های جلو پیش آید، ظاهر نامناسبی به همراه داشته و باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود.

 در این حالت کاشت دندان جلو بهترین گزینه برای درمان است. منظور از ایمپلنت دندان جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است که دقیقا مشابه دندان طبیعی فرد انجام می‌شود.

 روش کاشت دندان جلو مزایای مختلفی به همراه دارد و دندانی محکم با طول عمر زیاد به شما هدیه می‌دهد.

برای انجام ایمپلنت دندان جلو حتما به دنداپزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا ابتدا شرایط دهان و دندان و میزان تراکم استخوان فک شما را بررسی کند.

کلینیک دندانپزشکی آیریک یکی از معتبرترین مرکز ایمپلنت در زمینه کاشت دندان است. ایمپلنت دندان جلو در این مرکز توسط متخصص ایمپلنت دندان در تهران دکتر صادق آقاجری با بیش از 20 سال تجربه و به بهترین شکل انجام می‌شود.

 

منبع: دندانپزشکی آیریک : iricclinic.com


فرم ارسال نظر