» آفرود را از کجا و با چه تجهیزاتی شروع کنیم؟

آفرود را از کجا و با چه تجهیزاتی شروع کنیم؟

آفرود تنها یک تجربه هیجان انگیز و یا ماجراجویی ساده نیست، بلکه یک سبک زندگی است. پیمایش در کوهستان‌های بلند و یا صحراهای وسیع، باعث شده تا افراد علاقه مند به آفرود به دنبال تجهیزاتی با کیفیت برای ماجراجویی باشند. آیا شما هم به آفرود علاقه دارید؟ آیا می‌دانید برای شروع آفرود دقیقا به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ آیا می‌دانید لوازم آفرود را می‌بایست از کجا تهیه نمائید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.


خرید وسایل آفرود

قبل از اینکه لوازم مورد نیاز آفرود را معرفی کنیم شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا لازم است در ابتدا همه وسایل را نو و دست اول تهیه کنیم؟ پاسخ "خیر" است. حتما نیاز نیست تمام وسایل را نو تهیه کنید؛ بسیاری از افراد هستند که لوازمی که احتیاج ندارند را در سایت‌های آگهی به فروش می‌رسانند. یکی از این سایت‌ها تارگتینو است. تارگتینو وبسایتی برای خرید و فروش وسایل نو و دست دوم آفرود است. با مراجعه به آن می‌توانید هر آنچه برای شروع آفرود لازم دارید بی‌واسطه از فروشندگان تهیه کنید.


به این ترتیب خریدارانی که به دنبال یک تجربه آفرودی ارزان‌تر هستند و در عین حال به دنبال تجهیزات با کیفیت و بادوام می‌گردند، می‌توانند با مراجعه به این سایت، نیازهای خود را برآورده کنند. تجهیزات آفرود دست دوم به خریداران این امکان را می‌دهد که با هزینه کمتری به دنیای آفرود وارد شوند. در تارگتینو می‌توانید لیست قیمت لوازم آفرود را مشاهده نمائید.


بازار تجهیزات آفرود

بازار تجهیزات آفرود یک بازار پویا و پر رقابت است که هر ساله با دستاوردها و نوآوری‌های جدیدی ارتقا می‌یابد. از لوازم جانبی مانند لوازم چیدمان داخلی و خارجی گرفته تا لوازم الکتریکی و تجهیزات ایمنی، هر کدام نقش خود را در بهبود تجربه آفرود، بازی می‌کنند. برندهای معتبر در این صنعت به دنبال ارائه محصولاتی هستند که هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر سبک و سلیقه مشتریان نیز جذابیت داشته باشند.


لوازم مورد نیاز آفرود برای شروع

در تارگتینو تمامی فروشگاه‌ها و تامین کنندگان، امکان ثبت آگهی رایگان لوازم آفرود را دارند. تبلیغات در تارگتینو به صورت هدفمند انجام می‌شود؛ به همین دلیل خریدار و فروشنده هر دو می‌توانند نیازهای خود را به راحتی و بی واسطه فراهم نمایند. برای شروع آفرود به تعدادی تجهیزات ضروری برای اطمینان از تجربه‌ای امن و لذت بخش نیاز دارید. در ادامه لیستی از تجهیزات اولیه مورد نیاز شما آمده است:


خودروی آفرودی

بسیاری از افراد هستند که با هر خودرویی که دارند به آفرود می‌روند، اما برای شروع حرفه‌ای آفرود، حتما به یک وسیله نقلیه x44 آفرودی شاسی بلند نیاز دارید. در ایران معمولا از خودروهایی نظیر پاترول، انواع جیپ، پیکاپ و ... برای آفرود استفاده می‌شود. با خرید یکی از این خودروها و تجهیز آن می‌توانید مقدمات سفر آفرودی خود را آماده کنید.


لاستیک‌های مخصوص

لاستیکی که برای یک خودروی آفرودی استفاده می‌شود با ماشین های معمولی متفاوت است. این نوع لاستیک ها در زمین های ناصاف و بعضا سنگلاخ عملکرد بالایی دارند. همچنین کشش و جابجایی بهتری روی زمین های خاکی، گلی و شنی از خود نشان می دهند.


سیستم تعلیق

ارتقاء سیستم تعلیق یا همان کمک فنر ها به دفع ضربه ها کمک می کند و پایداری بهتری را در زمین های ناهموار فراهم می کند. هنگام انتخاب یک سیستم تعلیق برای ماجراجویی های آفرودی، ضروری است که نیازهای خاص و نوع مکان و درجه سختی مکان‌هایی که قصد رفتن به آنجا را دارید در نظر بگیرید. مشاوره با کارشناسان یا متخصصان آفرود می تواند به شما کمک کند تا سیستم تعلیق را متناسب با وسیله نقلیه خود انتخاب کنید. علاوه بر این، همیشه از روش‌های نصب مناسب و دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری قطعات انتخابی خود پیروی کنید.


وینچ

وینچ وسیله ای است که برای بازیابی و بیرون آوردن وسیله نقلیه در صورت گیر کردن در مسیرهای صعب العبور، مسیرهای شنی یا گل و لای مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود وینچ در وسیله نقلیه (معمولا جلو یا پشت ماشین بسته می شود) می تواند در موقعیت های چالش برانگیز نجات دهنده باشد.


چراغ و نورافکن

چراغ‌های آفرود پرقدرت، از جمله وسایل ضروری در آفرود هستند، به خصوص اگر قصد دارید در شرایط کم‌نور در جاده حرکت کنید. آنها دید شما را افزایش می دهند و به شما کمک می کنند تا با خیال راحت در زمین های ناهموار حرکت کنید.


صفحات اسکید یا سینی

مسیرهای آفرودی اغلب سنگلاخی و ناهموار هستند و ممکن است موقع حرکت به لوازم موتور ماشین آسیب بزنند. صفحات سینی از زیر خودروی شما در برابر ضربات سنگ ها و صخره ها محافظت می کنند و از آسیب به اجزای ضروری مانند موتور و گیربکس جلوگیری می کنند.


تسمه ها، بند های بازیابی و تجهیزات تعمیر خودرو

این لوازم برای بازیابی و یدک کشی خودرو استفاده می شوند. تسمه ها و بندهای بازیابی قوی برای بیرون کشیدن ایمن وسیله نقلیه گیر کرده ضروری هستند. همچنین به همراه داشتن تجهیزات دیگری نظیر بیل، وافل برد و جک بالابر می تواند برای بازیابی، تعمیر، پنچرگیری و غلبه بر موانع مفید باشند.


جعبه کمک‌های اولیه، ابزارهای ناوبری، وسایل ارتباطی

ایمنی در درجه اول از همه چیز واجب تر است. یک کیت کمک های اولیه مجهز باید شامل گاز استریل، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده، مسکن ها و سایر لوازم اولیه پزشکی باشد. دستگاه‌های جی‌پی‌اس، نقشه‌ فیزیکی و قطب‌نما در آفرود بسیار مهم هستند، به خصوص اگر قصد کاوش در مسیرهای ناآشنا را دارید. وجود یک سیستم ارتباطی قابل اعتماد، مانند یک بیسیم یا یک تلفن ماهواره ای، برای برقراری ارتباط با گروه خود یا درخواست کمک در مواقع اضطراری، ضروری است.



برای تعمیر و تجهیز خودروری آفرودی خود به کجا مراجعه کنم؟

اگر از دسته افراد آفرود باز هستید و دفعات زیادی به سفرهای آفرودی می روید حتما برایتان پیش آمده که خودرویتان نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشد. تعمیر و تجهیز وسایل نقلیه آفرودی مستلزم بررسی دقیق و توجه به جزئیات برای اطمینان از عملکرد و ایمنی مطلوب در مناطق چالش برانگیز است. به همین سبب انتخاب تعمیرکار حرفه ای و با تجربه که با زیر و بم این کار آشناست ضروری است. افرادی که در زمینه تعمیر و یا تجهیز خودروهای آفرودی فعالیت دارند می توانند برای معرفی خدمات خود به وبسایت تارگتینو مراجعه کرده و به راحتی و به صورت رایگان آگهی خدمات خود را در آن درج نمایند.


فروشندگان لوازم آفرود

آیا دنبال یک فرصت بزرگ برای توسعه تجارت آفرودی خود هستید؟ ما برای شما یک پل ارتباطی قدرتمند فراهم کرده‌ایم! با درج آگهی آن هم به صورت کاملا رایگان در تارگتینو، به دنیای ماجراجویی آفرود بپیوندید و کسب و کار خود را در زمره برترین فروشگاه‌های تجهیزات آفرود معرفی کنید.


چرا باید در تارگتینو تبلیغ کنید؟

تارگتینو بیش از هزاران مخاطب ماجراجو و طرفدار آفرود دارد. با تبلیغ در آن، کسب و کار شما به طرز گسترده‌تری دیده خواهد شد. همچنین سیستم تبلیغات هدفمند تارگتینو به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبین اصلی خود را بیابید و به مشتریان بالقوه تبدیل کنید. هدفمندسازی تبلیغات به شما این امکان را می‌دهد که کسب و کارتان توسط مخاطبان هدف دیده شود.

در تارگتینو هر کسب و کاری امکان ایجاد یک پروفایل شخصی و جذاب را دارد؛ هر فروشنده می‌تواند تصاویر و توضیحات تکمیلی جذابی از محصول خود را در آگهی خود درج کند و نظرات مشتریان را در مورد آن ببیند. با ثبت آگهی در تارگتینو، برند خود را ارتقا دهید و مشتریان جدیدی به دست آورید.



فرم ارسال نظر