» آشپزخانه اتاقی مبله با سلیقه خوب

آشپزخانه اتاقی مبله با سلیقه خوب

آشپزخانه نه تنها با بوهای خوشمزه، بلکه با فضایی بسیار دلپذیر شما را به داخل دعوت می‌کند. این مکانی است که در آن از لحظات خوشی با آشپزی با عزیزان خود لذت می‌برید، در مورد این و آن صحبت می کنید، برای آینده برنامه ریزی می کنید یا راه حل هایی برای مشکلات روزمره پیدا می کنید - و همه اینها با یک فنجان چای یا قهوه همراه است. آشپزخانه قلب و روح هر خانه است. در این اتاق هنگام تهیه غذاها و گردهمایی های دور میز، جامعه خانوادگی متولد می شود و طعم و بوی غذا در دیوارها نفوذ می کند و فضایی استثنایی ایجاد می کند. هنگام تجهیز آشپزخانه باید ارگونومی و تقسیم فضا به قسمت های کاربردی را در نظر بگیریم که تهیه غذا را برای ما آسان کرده و باعث صرفه جویی در وقت می شود. با این حال، ایجاد یک فضای مناسب که باعث تشویق گردهمایی های خانوادگی شود، مهم است.

نقاشی روی شیشه اکریلیک، با شدت رنگ باورنکردنی، انرژی مثبتی را به محیط وارد می کند، در حالی که کاغذ دیواری های سه بعدی راه حلی عالی برای بزرگتر کردن فضای کوچک به لحاظ بصری خواهند بود. آیا آشپزخانه اپن مشرف به قسمت نشیمن دارید؟ به لطف یک کاغذ دیواری با چاپ فوق العاده، اتاق نشیمن را از آشپزخانه جدا می کنید و علاوه بر این، دکوراسیون خانه را با یک لوازم جانبی مبلمان استثنایی غنی می کنید. بیاموزید که چگونه آشپزخانه را تزئین کنید تا آن را نه تنها محلی برای تهیه غذا، بلکه به نقطه کانونی زندگی خانگی تبدیل کنید.


نحوه چیدمان آشپزخانه: اصول اولیه

فرآیند سازماندهی آشپزخانه باید از تعریف دقیق نیازها و سبک زندگی شما شروع شود. در نهایت، عنصر کلیدی این است که همه عناصر کاملاً با عادات ساکنان خانه منطبق شوند. به دقت فکر کنید که سینک ظرفشویی و آبچکان، یخچال و گاز را در کجا قرار دهید تا مثلث کاری راحت تشکیل شود که به شما امکان می دهد فعالیت های روزانه خود را به راحتی انجام دهید. با استفاده از انواع کابینت و کشو، مقدار فضای ذخیره سازی را با نیازهای خود تطبیق دهید. برای اینکه بتوانید بدون مشکل آشپزی کنید، نور کافی نیز مهم است. هنگام انتخاب مواد، به دوام و سهولت تمیز کردن توجه کنید. زیبایی شناسی را فراموش نکنید: رنگ ها و الگوهایی را انتخاب کنید که فضای خوبی را در آشپزخانه ایجاد می کنند. در نهایت، محیط را با لوازم و تزییناتی که سبک شما را بیان می کند و آشپزخانه را دلپذیرتر می کند، شخصی سازی کنید. دقیقا همین عناصر کوچک هستند که می توانند معجزه کنند!



تزیینات دیواری برای آشپزخانه

تزئینات دیوار آشپزخانه نه تنها نقش تزئینی، بلکه کاربردی نیز دارد. عناصر انتخاب شده به درستی به این اتاق شخصیت و گرما می بخشد. در اینجا سه ​​نوع تزیین دیوار عالی برای آشپزخانه آورده شده است: 

  1. نقاشی ها و پوسترها - نقاشی ها یا پوسترهای خوب انتخاب شده روی دیوارهای آشپزخانه فضای خاصی را در اتاق ایجاد می کند. نقوش مرتبط با غذا، مانند پوسترهای سبکی که سبزیجات یا قهوه را به تصویر می کشند، فضایی را در آشپزخانه ایجاد می کنند که با عملکرد آن مطابقت دارد. این یک راه حل محتاطانه برای افزایش ارزش های زیبایی شناسی آشپزخانه است.
  2. قفسه های روی دیوار: هم دکور هستند و هم محل نگهداری. در قفسه ها می توانید عینک های زیبا، ظروف پایه، ظروف یا مجموعه ای از وسایل آشپزخانه را به نمایش بگذارید.
  3. دیوارپوش و کاغذ دیواری: عنصری متمایز که مطمئناً نقطه کانونی دکور آشپزخانه خواهد بود. انتخاب گسترده این نوع دکوراسیون به شما این امکان را می دهد که آنها را کاملا با سبک اتاق هماهنگ کنید.

تجهیز آشپزخانه کوچک - ایده ها و پیشنهادات

تجهیز یک آشپزخانه کوچک می تواند شامل مجموعه ای از مشکلات باشد که از فضای محدود و نیاز به حفظ تعادل بین عملکرد و زیبایی شناسی ناشی می شود. یکی از چالش های اصلی، فضای محدود برای ذخیره هر چیزی است که نیاز دارید. یک آشپزخانه کوچک نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد تا اطمینان حاصل شود که کابینت ها و کشوهای کافی برای ظروف، وسایل آشپزی، ادویه جات و مواد غذایی وجود دارد. یکی از راه های مدیریت این نوع فضا، آشپزخانه اپن است. این راه حل مطمئناً به شما امکان می دهد فضا را به صورت بصری گسترش دهید. استفاده از رنگ های روشن برای دیوارها و مبلمان این جلوه را بیشتر می کند. تجهیز یک آشپزخانه کوچک همچنین شامل استفاده از مبلمان چند منظوره مانند میز یا صندلی تاشو است. به این ترتیب می توانید بیشترین استفاده را از فضا ببرید. هنگام تجهیز یک آشپزخانه، لازم است امکان شکل دادن به یک پروژه شخصی سازی شده از مبلمان ساخته شده را در نظر بگیرید. به این ترتیب حتی از کوچکترین عنصر فضا نیز حداکثر استفاده را می شود و راهکارهای مدرن، فعالیت های روزانه را به یک لذت واقعی تبدیل می کند.


آشپزخانه با منابع الهام بخش اتاق نشیمن

آشپزخانه با اتاق نشیمن راه حل بسیار محبوبی است که فضای باز را در آپارتمان ایجاد می کند. برای موفقیت آمیز بودن این راه حل، ارزیابی نحوه تقسیم بصری فضا با حفظ منسجم و هماهنگ آن توصیه می شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از رنگ‌های مختلف برای دیوارها است: می‌توانید دیوار آشپزخانه را با رنگی متفاوت از دیوارهای اتاق نشیمن رنگ کنید. تضاد به وضوح این دو منطقه را از هم جدا می کند. کاغذ دیواری ای که نه تنها از نظر بصری فضا را تقسیم کند، بلکه شخصیتی منحصر به فرد به فضای داخلی نیز ببخشد نیز عالی خواهد بود. راه حل دیگر استفاده از پرده یا انواع پرده است. از آنها می توان هم برای جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن و هم برای ایجاد گوشه های صمیمی در هر دو قسمت اتاق استفاده کرد. این نوع راه‌حل به‌ویژه برای فضاهای داخلی و محیط‌های بوهو الهام‌گرفته از شرق مناسب است.


وسایل آشپزخانه: کدام سبک را انتخاب کنیم؟

انتخاب سبک مبلمان و کابینت باید مطابق با سلیقه و سبک زندگی اعضای خانواده باشد. کسانی که در محیط های کلاسیک احساس راحتی می کنند باید کابینت و مبلمان سنتی و جاودانه را انتخاب کنند که مطمئنا برای مدت طولانی از مد نمی افتند. دوستداران راه حل های مدرن می توانند روی سبک های مینیمالیستی، بوهو، التقاطی یا پر زرق و برق تمرکز کنند.

آشپزخانه: سبک مدرن

آشپزخانه سفید یک انتخاب مبلمان بسیار محبوب است زیرا ظاهری مدرن و تازه دارد. با این حال، ایده خوبی است که این سبک نسبتاً سرد را با حداقل یک لهجه تزئینی کاهش دهید: کاغذ دیواری با گل لاله با برگ های سبز تند، حس خوشامدگویی به اتاق می بخشد.

آشپزخانه: سبک اسکاندیناویایی

ترکیبی از چوب سفید تازه و دنج نمونه ای عالی است که مخالفان را جذب می کند و آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی یک راه حل دکوراسیون جاودانه است. اکسسوری به شکل تابلو با منظره در رنگ‌های آرامش‌بخش محیط را دلپذیرتر می‌کند و بر ظاهر هماهنگ آن تاکید می‌کند.

آشپزخانه: سبک روستیک

مبلمان با رنگ روشن، میز کار و صندلی های چوبی و نقوش عاشقانه گل: آشپزی روستایی در بهترین حالت. تصویری با گل رز و استیکرهایی با همین موتیف که روی جلوی کابینت ها زده شده است، فضای داخلی را زنده می کند و ارزش های بصری آن را به شکلی غیر پیش پا افتاده افزایش می دهد.

طراحی آشپزخانه مستلزم در نظر گرفتن زیبایی شناسی و عملکرد است. به این ترتیب می توان فضایی ایجاد کرد که نه تنها فوق العاده زیبا باشد، بلکه فعالیت های روزانه را تسهیل کند.

منبع: خانه اوستا

فرم ارسال نظر