» چگونه کرم ضد جوش مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه کرم ضد جوش مناسب را انتخاب کنیم؟

جوش صورت تاثیر بسیار منفی روی زیبایی صورت دارد. برای درمان جوش می توان از انواع کرم های ضد جوش استفاده کرد که با ترکیبات سازنده خود می توانند از بروز انواع جوش سرسیاه و سرسفید جلوگیری کنند. کرم های مرطوب کننده ضد جوش علاوه بر افزایش رطوبت و آبرسانی به پوست، از ایجاد جوش های چرکین و عفونی پیشگیری می کنند. قیمت کرم مرطوب کننده ضد جوش را می توانید از فروشگاه های آنلاین معتبر استعلام کنید. اما برای انتخاب کرم مناسب باید چگونه عمل کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال دست پیدا کنیم.

تفاوت کرم های ضد جوش

کرم های ضد جوش انواع گوناگونی دارند. عوامل زیادی هستند که سبب تفاوت این محصولات با یکدیگر می شوند. دو مورد اساسی و مهم در این خصوص عبارتند از:

نحوه عملکرد آن ها در کاهش جوش

جوش ایجاد شده روی پوست به دلایل مختلفی بروز می کند. از مهم ترین عوامل ایجاد جوش روی صورت می توانیم به مواردی همچون؛ تجمع باکتری ها، چربی ها و آلودگی ها روی پوست اشاره کنیم. برای این چنین مشکلاتی انواع و اقسام کرم مراقبت از پوست وجود دارند که هر کدام جوش روی پوست را به روش خاصی درمان می کنند. بیایید با این کرم ها و عملکرد هرکدام بیشتر آشنا شویم.

کرم های لایه بردار

یکی از تاثیرگذارترین کرم ها در از بین بردن جوش و جای جوش، کرم های لایه بردار هستند. این کرم ها به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ کرده و تمام چربی ها، باکتری ها و آلودگی ها را از بین می برند. این لایه برداری اگر به صورت مرتب و کاملا اصولی انجام شود، نه تنها از ایجاد جوش روی پوست جلوگیری می کند، بلکه جای آکنه و جوش های قدیمی را نیز از بین می برد.

کرم های ضد باکتری

باکتری استافیلوکوکوس اورئوس یکی از باکتری های مهم در ایجاد جوش روی صورت است که با استفاده از کرم های ضد باکتری می توان آن را به راحتی از بین برد. این کرم ها با خاصیت ضد باکتریایی خود می توانند از رشد و تکثیر این باکتری در پوست جلوگیری کنند.

کرم های ضد التهاب

این میکروب ها و آلودگی های پوستی هستند که باعث می شوند سطح التهاب پوست افزایش پیدا کرده و در نهایت روی پوست انواع جوش و آکنه ایجاد شود. کرم های ضد التهاب با از بین بردن میکروب ها و درمان التهابات، از بروز هر گونه جوش و آکنه پوستی جلوگیری می کنند.

وجود ترکیبات فعال

یکی از مواردی که باعث می شود کرم های ضد جوش در درمان جوش صورت، متفاوت از یکدیگر عمل کنند، وجود ترکیبات فعالی است که در آن ها مشاهده می شود. از جمله این ترکیبات می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

سالیسیلیک اسید

کرم هایی که دارای ترکیب سالیسیلیک اسید هستند، جزء پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات برای درمان جوش به شمار می روند. این ترکیب فعال و اثربخش بلافاصله پس از استفاده به اعماق پوست نفوذ می کند و تمامی سلول های مرده پوست را از بین می برد. به این طریق منافذ پوست کاملا پاکسازی و تمیز می شوند و پس از مدتی استفاده دیگر خبری از جوش روی پوست نخواهد بود.

بتا هیدروکسی اسید

ترکیبات بتا هیدروکسی اسید که آن ها را به صورت مخفف با عبارت BHA نیز می شناسند بیشتر روی از بین بردن سلول های مرده در لایه های سطحی و بیرونی پوست تمرکز دارند و با درمان التهاب پوست به کاهش و حذف جوش نیز کمک زیادی می کنند.

بنزوئیل پراکسید

ترکیب بنزوئیل پراکسید خاصیت ضد باکتریایی بسیار قوی دارد. این ترکیب پس از استفاده به آرامی اکسیژن فعال را آزاد کرده و به درمان انواع جوش چرکی، قرمزی، التهاب و خشکی بیش از حد پوست کمک می کند.

رتینوئید

از ترکیبات فعالی که در اغلب کرم های ضد جوش وجود دارند، رتینوئیدها هستند که با کنترل چربی پوست از ایجاد جوش جلوگیری می کنند.

انتخاب کرم ضد جوش مناسب باید بر چه اساسی صورت گیرد؟

برای خرید کرم ضد جوش باید به سه فاکتور مهم زیر توجه داشته باشید.

نوع جوش صورت

قطعا جوش ها و آکنه های پوستی از یک نوع نیستند. بنابراین یک کرم ضد جوش خاص نمی تواند برای درمان تمامی جوش ها و آکنه های پوستی موثر و کاربردی باشد. به همین علت توصیه می شود حتما قبل از خرید محصولات درمانی، ابتدا با یک متخصص پوست صحبت کنید تا نوع و شدت جوش های ایجاد شده تشخیص داده شوند.

نوع پوست

پوست ها در انواع چرب، خشک، مختلط، معمولی و حساس هستند. برای انتخاب کرم ضد جوش باید حتما نوع پوست را مد نظر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که ترکیبات موجود در کرم با نوع پوست کاملا سازگاری دارند.

قیمت

در میان انواع کرم ضد جوش، یک گروه دیگر کرم های درمانی هستند که در دسته کرم های مرطوب کننده قرار می گیرند. قیمت کرم مرطوب کننده ضد جوش و دیگر انواع کرم درمانی، بسته به برند سازنده، حجم محصول، کیفیت بسته بندی و ترکیبات موجود در آن متفاوت است. از آن جایی که برخی افراد در خرید محصولات مراقبت از پوست، با محدودیت بودجه روبرو هستند، باید حتما پارامتر قیمت را نیز مد نظر داشته باشند. برای کسب اطلاع از قیمت کرم های ضد جوش می توانید از طریق سایت های فروشگاهی معتبر اقدام کنید. این فروشگاه ها لیست قیمت روز محصولات همراه با اطلاعات دقیق آن ها را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.  


فرم ارسال نظر